ورود / عضویت
تاریخ 1399/04/08 ساعت 10:06

تیم‌داری فولاد خوزستان در لیگ زنان؟ منتظر باشید...

تیم‌داری فولاد خوزستان در لیگ زنان؟ منتظر باشید...

به گزارش فوتبالدخت موضوع تیم‌داری در لیگ فوتبال زنان ایران مساله‌ای است که بارها از سوی باشگاه‌های صاحب‌نام به میان آمده است. این اواخر، استقلال تهران آخرین تیمی بود که نخست تیم‌داری در بخش فوتبال و سپس در فوتسال را به میان آورد تا مدیرعامل این باشگاه یعنی احمد سعادتمند که پیش از این چهره ورزشی فوتبال مردان بود نام خود را در میان اخبار حوزه فوتبال زنان هم مطرح کند.


 بجز استقلال اما، این بار صحبت از تیم‌داری باشگاه صاحب نام دیگری در خطه فوتبال خیز ایران است. سال‌ها بود خوزستان که در میان اهالی فوتبال به مهد ظهور چهره‌های بزرگ فوتبال ایران شناخته می‌شود و بافتی کاملاً فوتبالی در جامعه خود دارد در بخش فوتبال زنان مهجور مانده… بطوری که آخرین حضور تیم زنان استقلال اهواز دست کم به چهار فصل گذشته برمی‌گردد و در فصل نیمه تمام کروناییمان، آویسا (دیگرتیم خوزستانی) نیز رتبه‌ای بهتر از یازدهم در لیگ ۱۲ تیمی حاصل نکرد. سقوط احتمالی آویسا (که البته هنوز تصمیم‌گیری در رابطه با لیگ نامشخص است)، نگاه حمایتی بزرگان فوتبال خوزستان در رابطه با اهمیت به استعدادهای فوتبال دختران در خوزستان را بیدار خواهد کرد.


 به پازل حضور استعدادهای فوتبالی، سرانه ورزشی، جامعه فوتبال دوست و امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خوزستان یک قطعه طلایی دیگر باید افزود. آن هم مدیرعاملی سعید آذری در فولاد خوزستان است که تجربه بالایی در تشکیل تیم‌های آکادمی و بزرگسال دارد. سیاستی که دقیقاً منطبق بر اساسنامه حرفه‌ای فولاد است. آذری دو فصل پیش در ذوب‌آهن اصفهان بود و تداوم تشکیل تیم و عدم تهدید به انحلال را در کارنامه خود نشان داد. موضوعی که دست کم در همه نگاه‌های مدیریتی فوتبال ایران رسوخ کرده و سعید آذری تقریباً خلاف اکثریت قریب به اتفاق است. به خصوص وقتی با موضوعی مثل دختران مواجه باشیم!


 با این حال اما از گوشه و کنار این‌طور شنیده می‌شود که فولاد تمایل ضمنی برای حرکت به سوی لیگ زنان را دارد. به خصوص آنکه برای تیم‌داری در لیگ زنان به کسب و خرید امتیازی نیاز ندارد و هزینه تیم‌داری هم از محل معافیت‌های مالی فدراسیون قابل جبران است. همچنین امکانات سخت‌افزاری فولاد خوزستان که مثل ذوب‌آهن یک تیم صنعتی است این اجازه را به مرد اول نارنجی و قرمزپوشان خوزستان می‌دهد که به فکر توسعه ورزش زنان در مهد فوتبال باشد.




فولاد خوزستان, سعید آذری, آویسا خوزستان, استقلال خوزستان


دیدگاه شما
دیدگاه ها
فولاد چرا امتیاز استقلالو نگرفت ؟؟نمیدونم چرا هیچ تیمی از اهواز توی لیگ برتر نیست. واقعا جای تاسف داره