ورود / عضویت
تاریخ 1399/03/30 ساعت 19:09

باید تکلیف مشخص شود تا همه برای فصل بعد تصمیم بگیرند

اعظم غلامی: می‌دانیم که این فصل ادامه نمی‌یابد

اعظم غلامی: می‌دانیم که این فصل ادامه نمی‌یابد سرمربی تیم فوتبال زنان ملوان گفت: سازمان لیگ باید باشگاه‌های بزرگ را به‌تیم‌داری در فوتبال زنان مقید کند تا زنان فوتبالیست و فوتبال زنان در مسیر حرفه‌ای قرار بگیرند.

اعظم غلامی اظهار داشت: از آخرین دیدار لیگ چهار ماه گذشته است و مطمئن هستم مسابقات برگزار نمی‌شود. باید ماه گذشته تصمیم می‌گرفتند تا چهار دیدار آخر برگزار شود و بازیکنان اواخر اردیبهشت ماه زیر نظر ما تمرینات انفرادی را انجام دهند. تا چه زمانی می‌توانیم بازیکنان را آماده نگاه داریم. با سرمربیان تیم‌های دیگر صحبت کردیم و تصمیم گرفتیم تا فوتبالیست‌ها را آزاد بگذاریم زیرا بدن آنان آسیب می‌بیند و باید استراحت کنند تا برای فصل بعد آماده شوند.

وی افزود: این سوال برای ما پیش آمده که چرا سازمان لیگ به طور رسمی تصمیم خود را اعلام نمی‌کند؟ می‌دانیم که دیگر بازی‌های این فصل ادامه نمی‌یابد. باید تکلیف مشخص شود تا بازیکنان و باشگاه‌ها برای فصل بعد تصمیم بگیرند. این بلاتکلیفی از نظر روحی به بازیکنان و باشگاه‌ها آسیب می‌رساند.

سرمربی تیم ملوان گفت: 20 سال است که در فوتبال زنان فعالیت می‌کنم و 10 سال به عنوان نماینده فدراسیون در بازی‌ها حضور می‌یافتم اما در این دوران دیدم که برخی از تیم‌ها به سختی می‌توانند مسابقات را برگزار کنند و دغدغه‌های زیادی برای تعیین جای نماینده فدراسیون و خیلی از موارد دیگر داشتند. تنها چند تیم داریم که حامیان خوبی دارند و می‌توانند میزبانی عالی داشته باشند. بنظرم سازمان لیگ باید به این فکر کند که فوتبال زنان را توسعه دهد و گام‌های بزرگتری بردارد. بهترین کار مسوولان فدراسیون این است تا تیم‌های معروف باشگاهی در فوتبال مردان را مجبور کنند که در بخش زنان تیم‌داری کرده تا به حرفه‌ای شدن فوتبال زنان کمک شود. ما در حال حاضر در مسیر حرفه‌ای شدن قرار نداریم.

وی ادامه داد: این امر تنها با برنامه‌ریزی هدفمند سازمان لیگ میسر می‌شود. اگر تیم‌های ملی با برنامه‌تر در رده‌های مختلف فعالیت کنند، این انگیزه در بازیکنان بوجود می‌آید تا در لیگ برتر هم خود را نشان دهند و هدفمند بازی کنند. برنامه‌های تیم ملی کمرنگ شده است و با هدف‌گذاری برای بازی‌های برون‌مرزی کیفیت دیدارهای لیگ هم بالا می‌رود. زیرا بازیکنان در این مسابقات برای رسیدن به قهرمانی می‌جنگند.

غلامی یادآور شد: یکی از نکات مثبت در باشگاه ملوان کار کردن با کادر فنی خیلی خوب است و همه با هم هم‌دل هستند. تیم ملوان برای فصل آینده بهتر از لیگ قبل خواهد بود زیرا بازیکنان تجربه بیشتری کسب کرده‌اند و هدف گذاری باشگاه بهتر شده است. همچنین مقداری از قرارداد بازیکنان پرداخت شده و 20 درصد دیگر آن هفته بعد پرداخت می‌شود. باشگاه منتظر تعیین تکلیف وضعیت لیگ است تا بتواند چند بازیکن به تیم اضافه کند.

منبع: ایرنا


اعظم غلامی, ملوان بندرانزلی


دیدگاه شما
دیدگاه ها