ورود / عضویت
تاریخ 1399/02/23 ساعت 22:51

سرنوشت مبهم مجید حسینی، اللهیار صیادمنش و گلنوش خسروی

ورزش ترکیه در آستانه لغو کامل

ورزش ترکیه در آستانه لغو کامل به رغم تصمیمات عادی شدن فعالیت های ورزشی در کشور ترکیه  مسئولان این کشور قصد دارند تا از تصمیم خود بازگردند و با وتوی مصوبات گذشته، مسابقات را لغو کنند.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از ورزش سه با گذشت حدودا دو ماه از همه‌گیری ویروس کرونا، مسئولان کشورهای مختلف جهان درصدد آن هستند تا با چینش تدابیری، دوباره فعالیت ها را آغاز کنند؛ تعطیلی مسابقات ورزشی به ویژه فوتبال یکی از اتفاقات مهمی بود که در پی شیوع کرونا رخ داد اما کشورهایی بسیاری از جمله آلمان، اسپانیا، کره جنوبی و ... در هفته های اخیر با اتخاذ تدابیری جدید و به روش شروع پلکانی تمرینات و سپس مسابقات، سعی کردند تا از بحران کرونا البته با رعایت پروتکل های بهداشتی عبور کنند.

هر چند در ایران در این‌باره تصمیم مشخصی هنوز گرفته نشده است اما هفته گذشته بود که مسئولان کشور ترکیه، که به لحاظ آمارهای رسمی شرایط به مراتب سخت‌تری را نسبت به ایران می‌گذرانند اعلام کردند آن‌ها هم قصد دارند تا ورزش ترکیه را به صورت پلکانی بازگشایی کنند؛ تا جایی که بسیاری از تیم‌های فوتبال و سایر رشته های ورزشی تمرینات خود را به صورت محدود و چند دسته‌ای آغاز کردند اما خبرهای واصله از ترکیه حاکی از آن است که مسئولان این کشور، از تصمیم گذشته خود منصرف شده‌اند و به احتمال فراوان کلیه لیگ های جاری کشور ترکیه کنسل می‌شود!

در راستای این تصمیم، لیگ های بسکتبال و والیبال (آقایان و بانوان) این کشور بدون اعلام تیم قهرمان مختومه اعلام شد؛ این خبر در حالی اعلام شد که تیم های فعال در این لیگ‌ها، در حال آماده سازی برای شروع دوباره مسابقات بودند.به دستور اردوغان برای سایر لیگ های ورزشی به ویژه مسابقات لیگ فوتبال هم قرار است تا پایان هفته جاری تصمیمات تازه‌ای اتخاذ شود که به احتمال فراوان، پایان بدون معرفی قهرمان خواهد بود.

در حال حاضر، تیم های فوتبال فعال در لیگ ترکیه (آقایان و بانوان) در حال انجام تمرینات خود به صورت گروه هایی با حضور چهار و شش بازیکن هستند اما با توجه به دستور رئیس جمهور ترکیه و شرایط قرمز کرونا در این کشور، همانطور که پیشتر هم گفته شد مسابقات سوپرلیگ ترکیه بدون تعیین قهرمان به پایان خواهد رسید.در سوپرلیگ آقایان فوتبال ترکیه سه تیم ترابزون اسپور، باشاک شهیر و گالاتاسرای رقابت تنگاتنگی برای قهرمانی دارند و هشت هفته به پایان مسابقات باقی مانده است؛ این رقابت در لیگ بانوان هم در جریان است با این تفاوت که تنها 6 هفته از این مسابقات باقی مانده است!

گفتنی است سید مجید حسینی، اللهیار صیادمنش و گلنوش خسروی سه لژیونر ایرانی هستند که در سوپر لیگ ترکیه در تیم های ترابزون اسپور، فنرباغچه و تیم بانوان کوناک بلدی اسپور توپ می‌زنند.


گلنوش خسروی, کوناک بلدی اسپور


دیدگاه شما
دیدگاه ها