ورود / عضویت
تاریخ 1399/01/30 ساعت 12:00

سرمربی تیم فوتبال زنان ملوان

اعظم غلامی: پایان لیگ را اعلام کنید!

اعظم غلامی: پایان لیگ را اعلام کنید!

سرمربی تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی معتقد است که با توجه به این که چهار هفته از لیگ برتر باقی مانده است، پایان مسابقات اعلام شود.


به گزارش فوتبالدخت به نقل از ایسنا اعظم غلامی، سرمربی تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی به تعطیلی دو ماهه لیگ بانوان اشاره کرد و گفت: آخرین بازی‌مان را ۲۶ بهمن انجام دادیم. البته مخالف انجام بازی بودیم چون چند نفر از بازیکنان‌مان به کرونا مشکوک بودند اما به هر حال بازی را برگزار کردیم و تا الان دو ماه است که بازیکنان‌ انفرادی تمرین می‌کنند. به آن‌ها برنامه تمرینی داده‌ایم، با این حال نمی‌توان آن‌ها را در سطح آمادگی و شرایط مسابقه نگه داشت چون باید تمرینات تیمی داشته باشند. از طرف دیگر انگیزه خود را از دست داده‌اند و به خاطر این بیماری استرس دارند.

او در مورد بازیکنان تیم خود که مشکوک به بیماری کرونا بودند، بیان کرد: خوشبختانه هیچ کدام از آن‌ها به این بیماری مبتلا نبودند اما در آخرین بازی لیگ آن‌ها را با خود به زمین نبردیم چون به شدت سرما خورده بودند و نمی‌دانستیم که مشکل‌شان به کرونا مربوط است یا نه، حتی از سازمان لیگ خواستیم تا بازی را معوقه اعلام کند اما این اتفاق نیفتاد.

غلامی در پاسخ به این سوال که موافق برگزاری سایر بازی‌های لیگ هستید؟ گفت: کسی این شرایط را پیش‌بینی نمی‌کرد. این بیماری با سلامتی افراد سروکار دارد و نمی‌خواهیم سلامتی افراد مختلفی که در برگزاری یک بازی نقش دارند را به خطر بیندازیم؛ فقط چهار بازی از لیگ باقی مانده است و تقریباً وضعیت صدر و انتهای جدول مشخص است. با این چهار بازی جایگاه تیم‌ها خیلی تغییر نمی‌کند. هرچند دوست نداریم بازی‌ها نیمه کاره رها شوند اما در این مقطع مهم‌ترین موضوع سلامتی است. از طرفی تا مدت‌ها روح و روان بازیکنان درگیر این بیماری است و در صورت تمرین استرس دارند چون کار ما تیمی است و همه با هم در ارتباط هستیم.

او در ادامه افزود: بازیکنان دو ماه در خانه مانده‌اند حتی اگر برای برگزاری این چهار دیدار یک ماه فرصت تمرین بدهند، باز هم لیگ برتر را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد. از آن‌جایی که رده‌بندی تیم‌ها تغییر چندانی نمی‌کند، لیگ را تمام کنند تا برنامه‌ریزی بهتری برای سال آینده داشته باشند. شاید باشگاه‌ها هم دوباره هزینه نکنند چون جایگاه خود را می‌دانند. با این حال تابع تصمیمات سازمان لیگ هستیم و امیدوارم که با در نظر گرفتن دوری بازیکنان از شرایط تمرین و استرس تیم‌ها بهترین تصمیم را بگیرند.

غلامی به رضایت مربیان برای اعلام پایان لیگ برتر اشاره کرد و گفت: مربیان آسیب‌هایی را پیش‌بینی می‌کنند که  ممکن است به خاطر این چهار مسابقه، بازیکنان را درگیر کند و فصل بعد را از دست بدهند به همین دلیل موافق پایان لیگ به همین شکل هستند اما بازیکنان انگیزه دارند که با مسابقه خود را از نظر روانی آرام کنند. بنابراین سازمان لیگ باید در این مورد تصمیم‌گیری کند.

سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در مورد کیفیت لیگ گفت: لیگ سال به سال با افکار بهتری برگزار می‌شود و بازیکنان به تدریج رفتار حرفه‌ای را یاد می‌گیرند اما از طرف داوری امسال به تیم‌ها ضربه وارد شد. هرچند ملوان بدون دریافت کارت قرمز و محرومیت کم‌حاشیه‌ترین تیم بود اما سایر تیم‌ها با داوری مشکل داشتند.
غلامی با اشاره به نظر کمیته داوران در مورد جوان‌گرایی و به کار نگرفتن داوران باتجربه، بیان کرد: مخالف جوان‌گرایی در داوری نیستم اما این اتفاق باید به تدریج انجام شود تا تیم‌ها ضرر نکنند و به شان داوری ضربه‌ای وارد نشود. بازیکنان امسال به دلیل برخی از داوری‌های ضعیف نزدیک بود حرکات نادرستی را انجام بدهند. قضاوت‌ها نباید آن‌قدر سطح پایین باشند که بازیکنان برای داور تصمیم بگیرند. سازمان لیگ و کمیته داوران باید همه موارد را بسنجند تا زحماتی که برای لیگ کشیده شده است، از بین نرود و عقب‌گرد نداشته باشیم

سرمربی تیم ملوان بندرانزلی در پایان گفت: در کل بازیکنان و تیم‌ها در برگزاری مسابقات و بستن قراردادها به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌روند. همه باید دست به دست هم بدهیم که سطح بازی‌ها را بالا ببریم. جا دارد به برگزارکنندگان مسابقات، سازمان لیگ و همه باشگاه‌هایی که در بخش بانوان هزینه می‌کنند، خدا قوت بگویم. امیدوارم سال آینده هم از بانوان حمایت کنند تا نکات منفی را به تدریج برطرف کنیم و کیفیت بازی‌هارا بالاتر ببریم.



اعظم غلامی, ملوان بندرانزلی


دیدگاه شما
دیدگاه ها