ورود / عضویت
تاریخ 1398/06/03 ساعت 08:47

تصمیم غیرمنتظره هیات مدیره جدید؛

تیم فوتبال بانوان ذوب‌آهن منحل می‌شود!؟

تیم فوتبال بانوان ذوب‌آهن منحل می‌شود!؟ تعطیلی تیم زنان ذوب آهن اصفهان را می توانیم ناخوشایندترین خبری بنامیم که در روزهای پیش رو در فوتبال زنان اتفاق خواهد افتاد. اتفاقی که البته هنوز نهایی نشده و فعلا امیدواریم تا گمانه زنی ها درست از آب درنیاید.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از ورزش سه، تغییراتی که در هیات مدیره ذوبی ها افتاد و در نهایت تعویض مدیرعامل را به دنبال داشت احتمالا خبری ناخوشایند را روی خروجی خود قرار دهد. خبری تلخی که این روزها در پشت پرده فوتبال دهان به دهان می چرخد. تیم فوتبال زنان ذوب آهن منحل خواهد شد! انحلال یا تعلیق یا تعطیلی اصولا تفاوتی با یکدیگر ندارند و به همین دلیل اگر از بازی با الفاظ بگذریم باید قبول کنیم اتفاقی عجیب در فوتبال زنان ایران در حال افتادن است.

آخرین باری که دیده بودیم تیمی اقدام به انحلال تیم زنان خود کرده است باید به دو فصل پیش برگردیم که استقلالی ها اقدام به این کار کردند و البته شاید نیازی به توضیح نباشد که پیش از آن هم یکی از مهمترین تیم های زنان فوتبال ایران یعنی ملوان بندرانزلی منحل شده بود! اتفاقی که تعجب زیاد همه فوتبالی ها را به دنبال داشت و مدیران وقت آن هنوز به خاطر آن تصمیم اشتباه مورد شماتت قرار می گیرند.

حالا ذوبی ها می خواهند دست به این کار بزنند. آنها دو فصل پیش و به دستور مدیرعامل وقت باشگاه، سعید آذری، اقدام به راه اندازی تیم فوتبال زنان کردند و جالب اینکه پس از فصل اول توانستند در میانه های جدول به کار خود خاتمه دهند و در فصل دوم حضور نیز به عنوان یکی از مدعیان پا به میدان گذاشتند. تیمی که با مقاومت آذری، منحل نشد و در نهایت بازی های خوبی نیز به نمایش گذاشت.

تیم فوتبال زنان ذوب‌آهن منحل می‌شود!؟


قطعا باور کردن این موضوع خیلی سخت است که مبلغ قرارداد یکی از ستاره های تیم فوتبال مردان ذوب آهن، برابری می کند با کل هزینه های تیم فوتبال زنان این تیم و در این میان عذر بدتر از گناه، دستاویز قرار دادن مشکلات مالی است. اسم رمزی که هر هیات مدیره ای می تواند با اتکا به آن تیمی را ویران کند و استعدادهایی را نیز از بین ببرد. هر آنچه که هست از بین رفتن تیم زنان ذوب آهن در لیگ 12 تیمی فوتبال زنان ایران، هم از نظر مدیریتی اتفاقی ناخوشایند خواهد بود چرا که باید برای جانشین آن تدبیری اندیشیده شود و هم از نظر رسیدن به اهدافی متعالی که هر باشگاهی آن را مدنظر دارد، یک خرابکاری تاریخی به دنبال دارد.

جمشیدی، سخنگوی باشگاه ذوب آهن پس از سوالی که از وی درباره صحت و سقم این موضوع پرسیدیم، می گوید: ما در هشت رشته فعالیت زنان داریم و شاید یکی از رشته ها کنار گذشته شود(چرا فوتبال؟) و احتمال می رود که آن رشته مورد نظر ما فوتبال زنان باشد! بهرحال ما بحث بودجه داریم و برای فصل پیش رو 50 میلیارد برای ما تعیین شده که باید 25 میلیارد آن را خودمان درآمدزایی کنیم! از طرفی ما باید 28 رشته را مدیریت کنیم (باز هم چرا قرعه حذف باید به نام فوتبال زنان بیفتد) که خیلی سخت. با این شرایط می گوییم اگر یک دو تیم کمتر داشته باشیم بهتر است. از طرفی زنان باید به سفرهای فراوان بروند و مدیریت کردن آن خیلی سخت است.

سخنگوی ذوبی ها برای اینکه نخواهد همه امیدها را در این باره از بین ببرد نیز گفت: این موضوع هنوز قطعی نشده و به همین دلیل در هیئت مدیره سعی می کنیم که این کار نشود ولی اگر به ناچار اتفاق افتاد قطعا در راستای سیاست های باشگاه است. من قول می دهم به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره تلاش خودم را برای جلوگیری از این کار انجام دهم.

حالا باید در انتظار بمانیم و ببینیم تلاش عضو هیات مدیره باشگاه ذوب آهن نتیجه خواهد داد یا خیر و پس از چند سال باید از سوی باشگاهی مدعی و البته صنعتی، حرکتی عجیب و البته ناخوشایند ببینیم.


ذوب آهن اصفهان, انحلال


دیدگاه شما
دیدگاه ها