ورود / عضویت
تاریخ 1398/04/23 ساعت 08:45

نگرانی از حذف دوباره تیم ملی زنان ایران از رنکینگ فیفا

سایه حذف دختران ایران از رنکینگ فیفا

سایه حذف دختران ایران از رنکینگ فیفا تیم ملی سال آینده مسابقات جام ملت‌های زنان آسیا را پیش رو دارد، اما فدراسیون در این خصوص هیچ برنامه‌ای را اعلام نکرده است. در چند سال اخیر تیم ملی زنان به رویدادی اعزام نشده است و تمام برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال تشکیل تیم چند ماه قبل از اعزام به مسابقات و در نتیجه حذف زودهنگام در مراحل مقدماتی بوده است

تیم ملی فوتبال زنان ایران سوم دی ماه ۱۳۹۵ با سقوط ۷۳ پله‌ای از رنکینگ فیفا خارج شد. اکنون با برنامه‌های موقتی فدراسیون فوتبال نگرانی خروج مجدد از رنکینگ قوت گرفته است.

پس از آنکه ماه‌ها از حذف هر سه رده تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از مسابقات قهرمانی آسیا و مقدماتی المپیک می‌گذرد اما هنوز خبری از وضعیت کادر فنی و برگزاری اردوی دوباره آنها نیست. در چنین شرایطی، فدراسیون فوتبال و به ویژه بخش زنان این فدراسیون هم حاضر به روشنگری و ارائه برنامه‌های خود در این زمینه نیستند.

علاوه بر این تیم ملی سال آینده مسابقات جام ملت‌های زنان آسیا را پیش رو دارد، اما فدراسیون در این خصوص هیچ برنامه‌ای را اعلام نکرده است. در چند سال اخیر تیم ملی زنان به رویدادی اعزام نشده است و تمام برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال تشکیل تیم چند ماه قبل از اعزام به مسابقات و در نتیجه حذف زودهنگام در مراحل مقدماتی بوده است. با تحلیل ایسنا این رویکرد در قبال فوتبال زنان همانند سنوات گذشته چیزی جز شکست و بازگشت به خانه اول را به همراه ندارد. با وجود این روند ناامیدکننده، لیلا صوفی زاده، نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال خودش را منجی زنان فوتبالیست می‌داند، اما جانی برای تیم‌های زنان نمانده که نیاز به ناجی داشته باشد. اصولاً چه اقدامی برای ثبات موفقیت تیم‌های دختران صورت گرفته که منجر به کامیابی دختران ایرانی شود؟


فیفا, تیم ملی فوتبال بانوان ایران


دیدگاه شما
دیدگاه ها