ورود / عضویت
تاریخ 1398/02/30 ساعت 12:22

ماده 100 مقررات انضباطی چیست؟

ماده 100 مقررات انضباطی چیست؟ کمیته انضباطی رای دستور موقت خود را در خصوص دیدار تیم های فوتبال زنان شهرداری سیرجان و ذوب آهن اصفهان بر اساس ماده 100 مقررات انضباطی صادر کرد. در این ماده آمده است:

1- رئیس رکن قضایی و در غیاب وی معاون او اختیاردارند تا هر زمان که ضرورت اقتضا نماید به‌منظور اجرای عدالت، حفظ نظم، ممانعت از بروز زیان جبران‌ناپذیر و یا مستنداً به دلایل امنیتی، مبادرت به صدور دستور موقت نماید و در موارد فوق، الزامی برای استماع اظهارات طرفین قبل از صدور دستور موقت نیست اما به‌هرحال دستور موقت باید متکی به دلایل، مستندات و استدلال قوی و کافی باشد.

2- دستور موقت تا سی روز اعتبار دارد و بنا بر ضرورت و در صورت وجود دلایل کافی حداکثر تا ده روز دیگر قابل تمدید است و چنانچه تا پایان مدت اعتبار دستور موقت، رأی نهایی صادر نشود و یا رأی برائت صادر شود، دستور موقت مذکور خودبه‌خود از درجه اعتبار ساقط و از آن رفع اثر می‌شود. در صورت صدور حکم محکومیت، میزان محرومیت ناشی از اجرای دستور موقت در هنگام اجرای رأی محاسبه و از آن کسر خواهد شد.

3 - دستور موقت صادرشده از سوی رکن قضایی بدوی بلافاصله اجرا می‌شود، اما درعین‌حال ظرف دو روز بعد از ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در کمیته استیناف هست. این تجدیدنظرخواهی موجب توقف اجرای دستور موقت نخواهد شد.

4 - تجدیدنظرخواهی از دستور موقت رایگان است و باید به‌صورت مکتوب باشد. رئیس کمیته استیناف و در غیاب وی معاون، باید ظرف سه روز کاری و خارج از نوبت به این درخواست رسیدگی و مبادرت به اتخاذ تصمیم نمایند.

5 - در صورت احراز عدم وجود شرایط لازم برای صدور دستور موقت، رئیس کمیته استیناف یا معاون با صدور رأی از دستور موقت رفع اثر می‌نماید و این رأی بلافاصله اجرا می‌شود.


ماده 100 مقررات انضباطی, ماده 100 کمیته انضباطی


دیدگاه شما
دیدگاه ها