ورود / عضویت
تاریخ 1397/12/09 ساعت 19:49

گفتگو با مربی قهرمان نیم فصل لیگ زنان

مرضیه جعفری: استقلالی هستم؛ به بازی تیم های گوآردیولا علاقه خاصی دارم

مرضیه جعفری: استقلالی هستم؛ به بازی تیم های گوآردیولا علاقه خاصی دارم تیم فوتبال شهرداری بم در پایان نیم فصل اول رقابت های لیگ زنان با کسب 33 امتیاز از 11 بازی نمایش فوق العاده ای داشته و قهرمان نیم فصل لقب گرفته است و این در شرایطی است که تیم دوم که شهرداری سیرجان است 26 امتیازی است و در تعقیب این تیم.

مرضیه جعفری مربی تیم فوتبال زنان شهرداری بم که توانسته تیمش را با شرایطی بسیار خوب به عنوان قهرمانی نیم فصل برساند و بهترین خط هجومی لیگ را هم شکل داده، در گفتگو با ورزش سه در مورد این موفقیت و دلایل آن و همینطور شرایط فوتبال زنان صحبت کرده است.

شرایط برای قهرمانی سخت تر از سال گذشته است
نیم فصل اول بچه ها خوب کار کردند. تمام تلاشمان این بود که خوب کار کنیم و از عنوان قهرمانی فصل گذشته دفاع کنیم. شرایط امسال خیلی سخت تر شده؛ هم تیم ها قوی تر شده اند و هم با کیفیت تر هستند و نتایج خوبی می گیرند. الان شش تیم برای قهرمانی می جنگند. دو سه تیم هم خیلی خوب کار می کنند که سبب بالا رفتن کیفیت رقابت ها شده است.

وقفه زیاد در بازی های لیگ ما را اذیت می کند
چیزی که بد است این است که اردوهای ملی وقفه می اندازد. چون بازیکنان از شرایط خوبی که دارند فاصله می گیرند.
بازیکنان ما حتی نمی توانند خانواده هایشان را ببینند و مدام باید در بازی های باشگاهی و اردوهای ملی باشند.

رسانه ها بیایند، اسپانسرها هم بیشتر می شوند
خب همین توجه نکردن رسانه ها باعث می شود که اسپانسرها ورود نکنند. چون خانم ها از لحاظ مالی مشکلات زیادی دارند و اگر رسانه ها بپردازند، اسپانسرها هم با رغبت بیشتری می آیند.

همین مبلغ کم هم در فوتبال زنان گاهی پرداخت نمی شود
در فوتبال زنان پرداختی ها به هیچ وجه قابل مقایسه با فوتبال آقایان نیست و همانطور که گفتید در فوتبال زنان هم گاهی مثل فوتبال لیگ برتر مردان، همین پرداختی های کم هم به طور کامل انجام نمی شود. البته در تیم ما اینگونه نیست و ما مبلغی که تعهد کرده باشیم را به بازیکنان پرداخت می کنیم.

تلاش می کنیم مثل نیم فصل اول باشیم
نمی توان فوتبال را پیش بینی کرد. تلاش می کنیم که مثل نیم فصل اول نتایج خوبی بگیریم. بچه ها همان چیزی را که می خواهیم انجام می دهند و از آنها برای زحماتی که می کشند تشکر می کنم.

گل زدن در لیگ زنان راحت نیست/ قنبری گل های قشنگی می زند
گل زدن در لیگ زنان راحت نیست. گل های قنبری را هم اگر نگاه کنید، خیلی زیبا هستند. قنبری بازیکن فوق العاده ای است. البته تیم ما تیم خوبی است و بازیکنان خوبی داریم.

یکی از ضعف های لیگ زنان عدم وجود فیلم برای آنالیز بازی های حریفان است
یکی از موارد منفی همین عدم وجود فیلم از بازی های حریفان است. ما سعی می کنیم این ضعف را با شناختی که از تیم ها و بازیکنان آنها داریم، رفع کنیم. اکثر تیم ها مثل ذوب آهن ، تیم سنندج و چند تیم دیگر اسکلتشان حفظ شده و ما با شناختی که از بازیکنان تیم ها داریم، آنها را آنالیز می کنیم.

تیم داری باشگاه های مثل ذوب آهن و سپاهان نقطه قوت لیگ است
در مورد نقاط قوت هم می توان به تیم داری باشگاه های سرشناسی فوتبال مردان مثل ذوب آهن و سپاهان اشاره کرد. با ورود این تیم ها کیفیت لیگ زنان بالاتر رفته و اسپانسرها هم نگاه ویژه تری پیدا می کنند. خوشبختانه کیفیت لیگ هر سال نسبت به سال قبل بهتر می شود ولی این توقع را هم داریم که برنامه لیگ مشخص باشد تا بتوانیم برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

داوران وسط خوب هستند ولی داورهای کمک نه
شخصا معتقدم داورهای وسط ما خوب هستند، ولی داورهای کناری ما واقعا نیاز بیشتری به آموزش و کار بیشتر دارند. من فیلم هایی دارم که شاید 20 موقعیت آفساید فقط برای تیم ما اشتباه گرفته شده. قطعا باید سطح داورهای ما بالا برود. در فوتسال خوب است ولی در فوتبال باید با کار، آموزش و تلاش شرایط بهتر شود.

ای کاش استقلال هم هنوز تیم داشت
حضور تیم های تهرانی در لیگ زنان خیلی می تواند کمک به پیشرفت لیگ داشته باشد. قبلا استقلال تیم داشت ولی حواشی ای به وجود آمد که آنها تیم داری نکردند.

استقلالی هستم و طرفدار گوآردیولا
فوتبال مردان را دنبال می کنم. من به بازی تیم های گوآردیولا علاقه خاصی دارم و همیشه بازی های منچسترسیتی را دنبال می کنم. در ایران هم بازی های استقلال و پرسپولیس را می بینم و استقلالی هستم (باخنده).

مرضیه جعفری, شهرداری بم


دیدگاه شما
دیدگاه ها