ورود / عضویت
تاریخ 1401/06/07 ساعت 21:30

قولی نمی‌دهم اما تلاش می‌کنیم در کورس قهرمانی باشیم/ سپاهان بالاتر از فدراسیون است!

قولی نمی‌دهم اما تلاش می‌کنیم در کورس قهرمانی باشیم/ سپاهان بالاتر از فدراسیون است! «با توجه به انتظاری که من و کادر فنی از خودمان داریم و بازیکنان خوبی در سپاهان هستند تمام تلاشمان این است که در کورس قهرمانی بمانیم و نگاهی به سکو داشته باشیم.»

به گزارش فوتبالدخت به نقل از ایمنا، مریم ایراندوست سرمربی سابق تیم ملی زنان کشورمان که نتایج رضایت بخشی را با این تیم رقم زد ماه‌های گذشته و پس از اتمام قرارداد با فدراسیون از تیم ملی کنار گذاشته شد. پس از این اتفاق ماه‌های اخیر صحبت‌های زیادی درخصوص حضور ایراندوست در تیم سپاهان مطرح شد تا پس از امضای قرارداد این مربی تمام شایعات حضور وی رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرد. خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی را با ایراندوست داشته که آن را در ادامه می‌خوانید:

بعد از حضور در قامت مربی تیم ایران حالا به تیم سپاهان آمده‌اید. چه برنامه‌ای برای تیم فوتبال زنان سپاهان در لیگ جدید پیش رو دارید؟

مهم‌ترین مورد ایجاد یک ساختار حرفه‌ای برای تیم فوتبال زنان باشگاه سپاهان است. تیم آقایان سپاهان سالیان زیادی است که به سمت حرف‌های شدن رفته است و یک تیم در سطح بین مللی است. باشگاه سپاهان در نظر دارد که تیم فوتبال زنان نیز به سطوح بالاتری برود. طبق صحبت‌های انجام شده تلاش بر این است که تیم حرفه‌ای شود و ساختار یک تیم بین‌المللی در تیم پیاده شود.

با توجه به حضور ۵ ساله سپاهان در لیگ برتر و عدم کسب قهرمانی آیا نوید کسب قهرمانی در لیگ پیش رو را می‌دهید؟

قول قهرمانی نمی‌دهم، درواقع هدف اول ما قهرمانی نیست. اگر هدف قهرمانی بود در دو ماه گذشته شرایط به نحو دیگری پیش می‌رفت و در جذب بازیکن قوی‌تر عمل می‌کردیم. درواقع هدف اصلی به سمت و سوی تیم حرفه‌ای و بین مللی شدن است ولی با توجه به انتظاری که من و کادر فنی از خودمان داریم و بازیکنان خوبی در سپاهان هستند تمام تلاشمان این است که در کورس قهرمانی بمانیم و نگاهی به سکو داشته باشیم. هیچ چیزی در فوتبال ایران دور از دسترس نیست. بازیکنان باید به این خودباوری برسند که می‌توانند در جایگاه قهرمانی قرار بگیرند. ما همه تلاشمان را می‌کنیم و این حق هر تیمی است که با تلاش به قهرمانی برسد. سپاهان از ۱۵ دوره برگزاری لیگ در ۵ دوره حضور داشته است و یک تیم نوپا حساب می‌شود، ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا سپاهان را به سطح و تجربه دو رقیب سپاهان برسانیم.

فکر می‌کنید همکاری با محمدرضا ساکت و باشگاه سپاهان چگونه خواهد بود؟

فکر می‌کنم محمدرضا ساکت یکی از مدیران باهوش و کار بلد فوتبال ایران است. در فدراسیون فوتبال افتخار همکاری با وی را نداشتم اما در دو ماهی که ۴ جلسه حضوری و چندین جلسه آنلاین با وی داشتم فکر می‌کنم که باشگاه سپاهان از حضور ساکت بیشترین و بهترین نفع را می‌برد زیرا که کارش را به خوبی بلد است و تمام نکات مدیریتی در فوتبال را به خوبی اجرا می‌کند. سپاهان از نظر نیروی انسانی و ساختاری در سطح بالایی قرار دارد که می‌توان گفت حتی یک پله بالاتر از فدراسیون فوتبال است

قول قهرمانی نمی‌دهم اما تلاش می‌کنیم در کورس قهرمانی باشیم/ سپاهان بالاتر از فدراسیون است!

درخصوص تیم و جذب بازیکن صحبت کنید. آیا مهره‌های بیشتری به تیم اضافه می‌شود و خریدهای جدیدی در پیش رو است؟

لیست مدنظرم را به باشگاه داده‌ام و خریدهایی وجود دارد اما مقداری به مشکل خورده‌ایم. این مشکل از سمت باشگاه نیست و از طرف باشگاه تمام همکاری‌ها انجام می‌شود بلکه بازیکنانی که در لیست من بود با تیم‌ها قرار داد ۲ یا ۳ ساله دارند و در بحث رضایت نامه به مشکل خوردیم. شاید امسال نتوانیم این بازیکنان را جذب کنیم اما با بازیکنان هم رده و تراز آنان از روزهای اخیر در حال مذاکره هستیم.

با توجه به منحل شدن تیم فوتبال زنان ذوب آهن آیا بومی گزینی و جذب بازیکنان رقیب سنتی را در دستور کار دارید؟

یکی از اهداف آقای ساکت و هیأت مدیره باشگاه سپاهان بومی گزینی و استفاده حداکثری از استعدادهای بومی است. سال گذشته در تیم سپاهان ۱۵ بازیکن غیربومی بود که این تعداد امسال به ۸ تا ۱۰ بازیکن کاهش یافته است و بیشتر از بازیکنان بومی استفاده می‌شود. یکی دیگر از اهداف اصلی ما پرورش استعداد بازیکنان رده‌های پایین است تا بازیکنان بومی را برای سال‌های بعد بسازیم. وظیفه من این است که در آکادمی‌های باشگاه حضور پیدا کنم و بازیکنان مستعد را شناسایی و به تیم اضافه کنیم و در کنار آموزش و تمرین آنان را به شرایط خوب مسابقه‌ای برسانیم. اصلی‌ترین هدف ما در خصوص بومی گرایی برای سال بعد است. در تلاش هستیم که بازیکنان فصل سپاهان را نیز تا حدودی نگهداریم و بازیکنان جدید نیز اضافه شود.

برنامه آماده‌سازی برای تیم چگونه است آیا اردوی خاصی مد نظر دارید؟

برنامه خود را به باشگاه داده‌ام که در آن اردوی برون مرزی و اردوی داخلی طرح ریزی شده و باشگاه از دو هفته گذشته در حال تدارکات اردو است البته باید منتظر بمانیم تا نامه نگاری‌ها به پایان برسد و نتیجه در هفته آینده چه خواهد بود.

آیا صحبت و پیگیری برای برگزاری بازی‌های تیم فوتبال زنان سپاهان در ورزشگاه نقش جهان داشته‌اید؟

حسن ختام جلسه و تنها درخواستی که از مدیرعامل باشگاه داشته‌ام، برگزاری بازی‌های تیم زنان در ورزشگاه نقش جهان بود. با توجه به آغاز کار رسمی کانون هوادران سپاهان در امسال، می‌خواهیم هواداران را خیلی نزدیک‌تر به تیم کنیم و حمایت هواداران فقط در فضای مجازی نباشد بلکه در تمرینات و مسابقات حضور پررنگ داشته باشند. حضور پررنگ هواداران زن مستلزم این است که استادیومی که برای تیم زنان در نظر گرفته می‌شود در شهر اصفهان باشد تا هواداران بتوانند به راحتی حضور پیدا کنند. پیگیری‌ها درحال انجام است. امیدوار هستم که این اتفاق را در لیگ پیش رو شاهد باشیم.

قول قهرمانی نمی‌دهم اما تلاش می‌کنیم در کورس قهرمانی باشیم/ سپاهان بالاتر از فدراسیون است!

وضعیت لیگ فوتبال زنان را به چه شکل می‌بینید؟

اولین بازی‌های رسمی فوتبال زنان به صورت منطقه‌ای از دهم دی ماه ۸۴ شروع شد و از سال ۸۶ لیگ برتر فوتبال زنان ایران آغاز شد. در ۱۵ سال گذشته شاهد پیشرفت در فوتبال زنان بودیم چه از نظر کیفی چه از نظر کمی و در حال حاضر فکر می‌کنم لیگ امسال از نظر فنی و شرایط برگزاری شرایط بهتر است.

در سال گذشته حواشی و بحث‌های زیادی در خصوص داوری در لیگ برتر زنان مطرح شد و حقوق برخی تیم‌ها از جمله سپاهان پایمال شد، نظرتان در مورد وضعیت داوری‌های لیگ چیست؟

انتظار می‌رود همانطور که سطح فوتبال، مربیان و بازیکنان رشد می‌کند داورها و کمیته داوری نیز رشد کنند و خود را ارتقا دهند. داور مقصر نیست بلکه باید ببینیم کمیته داوران چه امکاناتی برای آنان در نظر گرفته است تا رشد کنند. صرف اینکه فقط یک کلاس یک یا دوروزه دانش افزایی داوری برگزار شود کافی نیست بلکه باید از مدرسین و ناظرین خوبی که داریم استفاده کنیم و برای داورها کلاس‌های پی در پی بگذاریم تا رشد کنند. به نظر من همان ۴-۵ داوری که از ابتدا شروع لیگ همراه لیگ بودند تنها داوران فوق‌العاده لیگ هستند که هنوز در سطح این داوران شخص جدیدی نیامده است. این موضوع برمی‌گردد به اینکه در گذشته چه کارهایی برای رشد داورها انجام می‌شده است که در سال‌های اخیر این اتفاق نیفتاده است. امیدوارم پس از مجمع فدراسیون فوتبال به مسائل داوران رسیدگی شود، زیرا که آنان هرچه دارند از خودشان است و تمام هزینه‌ها را از جیب می‌دهند.

منبع: imna-600190



دیدگاه شما
دیدگاه ها
سلام و عرض ادب
بنده از طرف یک مجموعه تبلیغاتی تمایل به همکاری با سایت فوتبالدخت در زمینه تبلیغات داشتیم
لطفا شماره تماسی برای برقراری ارتباط در اختیار م قرار دهید.
سپاس