ورود / عضویت
تاریخ 1401/05/10 ساعت 05:59

سرمایه گذاران باید از حوزه ورزش کردستان حمایت کنند

سرمایه گذاران باید از حوزه ورزش کردستان حمایت کنند مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کردستان گفت: سرمایه گذاری در بخش ورزش، یک نوع جهاد محسوب می‌شود، از سرمایه گذاران استان درخواست داریم در این بخش بیشتر سرمایه گذاری کنند.

به گزارش ایرنا، لیلا آژیر روز دوشنبه در مراسم تجلیل از باشگاه زارع باتری سنندج حامی تیم فوتبال زنان استان کردستان اظهار داشت: کردستان یک استان مستعد در بخش ورزش است و باید بستر لازم برای شکوفایی این استعدادها فراهم شود تا ما بتوانیم بهترین ورزشکاران را تحویل جامعه دهیم.

وی افزود: حمایت از ورزش زنان امری بسیار مهم است چون ما در جامعه درگیر آسیب‌های اجتماعی هستیم و این امر در کاهش این آسیب‌ها بسیار تاثیرگذار است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کردستان ادامه داد: بحث بسیار مهمی که ما همواره از آن کمبود رنج می‌بریم نبود مسوولیت اجتماعی است و ما برغم اینکه استان مستعدی هستیم اما تعداد بسیار اندکی از سرمایه گذاران در حوزه ورزش فعال هستند.

حمایت شهرداری سنندج از ورزش محلات

شهردار سنندج نیز در این مراسم با بیان اینکه هر شهری دارای زوایا و جوانب بسیاری است که باید برای آنها برنامه و سرمایه داشته باشیم، افزود: شهرداری در ۲ بخش ورزش قهرمانی و محلات می تواند فعالیت کند که با توجه به هزینه‌بر بودن بخش قهرمانی، تمرکز اصلی ما در حال حاضر حمایت از بخش ورزش محلات است.

سید انور رشیدی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات اجتماعی بسیار مهم بحث ورزش و توجه به مسایل ورزشی است، اضافه کرد: ما در بخش ورزش مسوولیت مستقیم نداریم اما دستگاه ورزش و بخش خصوصی باید در این زمینه هزینه کنند.

وی گفت: در دهه ۶۰ ما حدود ۱۲ تا ۱۵ تیم فعال فوتبال در شهر سنندج داشتیم اما اکنون وجود ندارند که باید آسیب شناسی شود چرا دیگر فعال نیستند.

شهردار سنندج با بیان اینکه کشور درگیر مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها است، افزود: شهر ما هم از h ین مسایل و مشکلات مستثنی نیست و شهرداری حتی برای پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل مواجه است.

وی یادآور شد: شهر فقط به مسایل عمرانی و اقتصادی خلاصه نمی شود و بحث مسوولیت اجتماعی و فرهنگی از جمله امور بسیار مهمی است که ما باید برای آنها برنامه و سرمایه داشته باشیم.

اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان ناچیز است

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان کردستان هم گفت: اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان ناچیز است و کفاف هزینه‌های ورزشکاران را نمی‌دهد.

سایه‌میر صادقی افزود: ما افراد بسیاری در بخش خصوصی داریم اما حوزه ورزش را حمایت نمی کنند و ورزشکاران ما در حال حاضر بدون امکانات کار می کنند.

وی گفت: چند سرمایه گذار هم از بخش ورزش استان حمایت کرده‌اند که اکنون دیگر توان حمایت را ندارند و به بانک‌ها بدهکار هستند.

در حال حاضر حدود ۶۴ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۴۸ هیات ورزشی استانی و ۳۶۰ هیات شهرستانی در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

منبع: irna-84841040



دیدگاه شما
دیدگاه ها