ورود / عضویت
تاریخ 1401/04/24 ساعت 21:30

به دلیل مصدومیت به کافا نرفتم/انحلال تیم زنان ذوب آهن در خور شان این باشگاه نیست!

به دلیل مصدومیت به کافا نرفتم/انحلال تیم زنان ذوب آهن در خور شان این باشگاه نیست! "موضوع انحلال تیم فوتبال زنان ذوب آهن را شنیدم، اما رسمی نبوده است و ای‌کاش این اتفاق رخ ندهد. انحلال تیم فوتبال زنان درخور شان باشگاه بزرگی مثل ذوب‌آهن نیست و امیدوارم مدیران باشگاه با تصمیم درستی که می گیرند، فصل آینده هم ذوب آهن را در لیگ زنان داشته باشیم."

به گزارش فوتبالدخت به نقل از ایمنا، زهره کودایی ملی پوش‌خوزستانی تیم ملی زنان کشورمان سال ۹۶ وارد تیم ذوب آهن شد و سپس مدتی در تیم سپاهان حضور داشت و دوباره از سال ۱۴۰۰ به تیم ذوب آهن بازگشت.

کودایی از سال ۸۶ به تیم ملی فوتبال زنان بزرگسالان دعوت شد و در سال ۱۴۰۰ بعد از اینکه مریم یکتایی دروازه‌بان شماره یک تیم ملی به دلایل شخصی در تیم ملی حاضر نشد، وی سنگربانی تیم را برعهده گرفت. کودایی در جریان بازی ایران و اردن با مهار دو پنالتی باعث شد تیم ملی فوتبال زنان ایران با تاریخ سازی به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ صعود کنند. این گلر ملی پوش این روزها درگیر درمان مصدومیت خود است و غایب بزرگ تیم کشورمان در مسابقات کاف خواهد بود.

خبرنگار ایمنا گفت و گویی با این دروازه‌بان ملی پوش داشته که در ادامه می‌خوانید:

در رابطه با شرایط خودتان بعد از پایان لیگ برتر بگویید. وضعیت چطور است؟

با توجه به اتمام لیگ آسیب دیدگی داشتم که در حال انجام کارهای درمانی هستم و تا یک هفته دیگر تمرینات بدنی و توپی را آغاز می‌کنم.

آیا علت حضور نیافتن شما در تیم ملی فوتبال زنان برای حضور در رقابت‌های کافا مصدومیت است یا مسائل دیگری به دلیل تغییرات کادرفنی وجود دارد؟

به خاطر مصدومیتم نتوانستم با تیم ملی اعزام شوم. تمام مدارک پزشکی خود را برای فدراسیون فوتبال ارسال کردم و طبق صحبتی که با سرپرست تیم ملی داشتم، اعلام کردم به خاطر آسیب دیدگی نمی‌توانم تیم ملی را همراهی کنم.

یکسری حواشی به وجود آمد که به خاطر تغییر سرمربی در تیم ملی حاضر نشدید و گویا این موضوع واقعیت ندارد

حواشی خیلی زیاد است، اما چنین چیزی نبوده و تنها دوره درمان را می‌گذرانم.

قرار داد شما با تیم فوتبال زنان ذوب‌آهن تا چه مدت است؟

قرار دادم یک فصل بود که تمام شد و در حال حاضر بازیکن آزاد هستم.

باشگاه ذوب‌آهن صحبتی در خصوص تمدید قرار داد نداشته است؟

لیگ به تازگی تمام شده و فکر نمی‌کنم تیم‌ها بخواهند اینقدر زود یارگیری کنند و تنها شهرداری بم به خاطر رقابت‌های آسیایی خود را آماده می‌کند. من هم صحبتی با ذوب‌آهن نداشتم.

این روزها حواشی مبنی بر انحلال تیم فوتبال زنان ذوب‌آهن وجود دارد که باشگاه هم واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است، شما چیزی در خصوص آن شنیده‌اید؟

باشگاه ذوب‌آهن و سپاهان چندسالی است که در لیگ فوتبال زنان تیم داری می‌کنند و این اتفاق مثبتی برای فوتبال زنان است. این دو باشگاه برند فوتبال ایران هستند که بازی کردن برای آنها شرایط خاصی دارد.

موضوع انحلال تیم فوتبال زنان ذوب آهن را شنیدم، اما رسمی نبوده است و ای‌کاش این اتفاق رخ ندهد زیرا این دو باشگاه به پیشرفت فوتبال زنان کمک می‌کنند. این اتفاق درخور باشگاه بزرگی مثل ذوب‌آهن نیست و امیدوارم مدیران باشگاه با تصمیم درستی که می‌گیرند، فصل آینده هم ذوب آهن را در لیگ زنان داشته باشیم.

انتخابات فدراسیون فوتبال را پیش رو داریم، به نظر شما شخص جدید که روی کار می‌آید باید چگونه باشد، با توجه به اینکه عزیزی خادم توجه ویژهای به فوتبال زنان داشت

شرایط از نظر سفر و امکانات در دوره ریاست عزیزی خادم نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر بود، این فرد یکسری چیزهایی فراهم کرد تا تیم ملی در آرامش باشد و نگاه حرفه‌ای داشت. حمایت زیادی شدیم و نتیجه آن صعود برای اولین بار به جام ملت‌های بود که نشان می‌دهد اگر امکانات در اختیار فوتبال زنان قرار گیرد و حرفه‌ای باشیم، می‌توانیم نتیجه خوبی هم کسب کنیم.

در خصوص انتخابات نظر خاصی ندارم، زیرا بازیکن هستم و باید در حیطه خود صحبت کنم، اما امیدوارم هر کسی که در رأس کار قرار می‌گیرد نگاه ویژه به فوتبال زنان داشته باشد و به فوتبال آقایان هم برای جام جهانی کمک کند.

نظر شما راجع به سرمربی جدید تیم ملی فوتبال زنان چیست؟

طبق معیار که فدراسیون داشت متأسفانه ایراندوست برکنار شد و سرمربی جدید انتخاب کردند که نظری ندارم. امیدوارم تیم در بازی‌های کافا نتایج خوبی کسب کند و با جام به ایران بازگردند.

منبع: imna-588424



دیدگاه شما
دیدگاه ها