ورود / عضویت
تاریخ 1400/11/07 ساعت 08:28

جام ملت‌های فوتبال زنان؛ چین رقیب ژاپن شد

جام ملت‌های فوتبال زنان؛ چین رقیب ژاپن شد پرونده رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا بسته شد.
به گزارش فوتبالدخت به نقل از ورزش سه بعد از صعود آسان ژاپن و برتری پرگل مقابل تایلند در مرحله یک چهارم نهایی، کره جنوبی توانست با شگفتی‌سازی استرالیا را کنار بزند و نوبت به انجام دو مسابقه دیگر از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا رسید تا تکلیف 4 تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی مشخص شود.

در اولین مسابقه، چین توانست در روزی که ویتنام بازی را بهتر آغاز کرده بود و با یک گل از حریف خود پیش افتاد، کامبک بزند و با درخشش وانگ شوانگ کاپیتان خود به بازی برگشته و با گلزنی وانگ شِن‌شِن و تانگ جیالی با برتری 3-1 از میدان خارج شود تا حریف ژاپن در مرحله نیمه نهایی شده و صعودش به جام جهانی 2023 قطعی شود.

در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی هم فیلیپین توانست با گلزنی ستاره دورگه و فیلیپنی-آمریکایی خود کوئینلی کوئزادا از چین‌تایپه پیش بیفتد و آن‌ها در آستانه خلق یک شگفتی بودند اما سوپرگل ژئو لی‌پینگ در دقایق پایانی مسابقه باعث شد تا بازی به تساوی کشیده شود و در اوقات اضافی هیچکدام از تیم‌ها موفق به گلزنی نبودند تا پنالتی‌ها تکلیف برنده را مشخص کند.

در ضربات پنالتی 2 تیم دو ضربه ابتدایی خود را به گل تبدیل کردند؛ پنالتی سوم چین‌تایپه گل شد اما پنالتی سوم فیلیپنی‌ها از دست رفت. در ادامه پنالتی چهارم دو تیم خراب شد و در پنالتی حساس پنجم، چین‌تایپه‌ای‌ها فرصت پیروزی را از دست دادند و پنالتی فیلپیین گل شد تا کار به ضربه ششم کشیده شد. در ششمین پنالتی، چین‌تایپه بازهم در گلزنی ناکام بود تا سارینا بولدن از فیلیپین پنالتی خود را گل کند و فیلیپین در پنالتی‌ها با نتیجه 4-3 برنده شود.

با تعیین چهار تیم صعود کننده به مرحله نیمه‌نهایی، این چهار تیم مضاف بر نیمه‌نهایی صعودشان به جام جهانی 2023 استرالیا-نیوزلند هم قطعی شد.

جالب آن‌که در مرحله شانس مجدد، تایلند، ویتنام و چین‌تایپه در گروه سه تیمی به مصاف هم می‌روند و سرگروه مستقیماً عازم جام جهانی خواهد شد و تیم‌های دوم و سوم نیز عازم مرحله پلی‌آف بین‌قاره‌ای می‌شوند.


برنامه مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا (14 بهمن):
ژاپن - چین
فیلپیین - کره جنوبی

برنامه گروه شانس مجدد برای کسب سهمیه مستقیم جام جهانی:

13 بهمن
تایلند - چین‌تایپه

15 بهمن
چین‌تایپه - ویتنام

17 بهمن
ویتنام - تایلند



دیدگاه شما
دیدگاه ها