ورود / عضویت
تاریخ 1397/10/12 ساعت 15:32

واکنش ناظمی به انتخاب به عنوان چهارمین داور برتر جهان:

سد پیشرفت بانوان شکست

سد پیشرفت بانوان شکست داور بین المللی فوتسال ایران از انتخاب شدن به عنوان چهارمین داور برتر جهان در سال ۲۰۱۸ ابراز خوشحالی کرد.

به گزارش ایسنا، برترین‌های فوتسال جهان در سال ۲۰۱۸ بعد از رای‌گیری از بین مربیان، کارشناسان و خبرنگاران سراسر جهان از سوی سایت فوتسال پلنت اعلام شد و بر این اساس رده‌بندی ۱۰ گزینه اعلام شده در آیتم‌های مختلف مشخص شد. بر همین اساس، گلاره ناظمی، داور بانوی ایرانی به عنوان چهارمین داور برتر جهان شناخته شد.

گلاره ناظمی در گفت‌وگو با ایسنا به انتخاب شدنش به عنوان چهارمین داور برتر جهان اشاره و بیان کرد: درست است که مقام اول همیشه بهترین است اما فکر می‌کنم این که جزو چهار داور برتر جهان و دومین داور برتر سال ۲۰۱۸ بین خانم‌ها قرار گرفتم برایم خیلی ارزشمند بود. خیلی حس خوبی دارم و خوشحالم.

او درباره شرایط داورهای ایران برای رسیدن به جایگاه‌های برتر جهان گفت: الان شرایط برای داورهای خانم هم از نظر شرایط داخلی و هم خارجی کاملا فراهم است. در داخل کشور کمیته داوران و فدراسیون فوتبال طی چند سال اخیر برای داورها اقدامات مختلفی از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی، بالا بردن علم داوری آنها، به روز کردنشان و استفاده از بهترین مدرس‌های داوری در کلاس‌های پیش فصل و نیم فصل انجام دادند و اگر انصاف را رعایت کنیم همه جوره شرایط برای داوران مهیاست.

او در این مورد افزود: در AFC و FIFA شرایطی پیش آمد که به نمایندگی از داوران ایرانی و با پوشش اسلامی در مسابقات المپیک شرکت کردم و این یک سدی را می‌شکند و اطمینانی را برای داوران ایرانی وجود می‌آید. با در نظر گرفتن آقای فغانی در بخش مردان و من در بخش زنان این نگرانی که شاید خیلی روی داوران ایرانی حساب نکنند و نمی‌توانیم جایگاه خوبی را در مسابقات آسیایی و حتی جهانی داشته باشیم از بین می‌رود و وقتی یک داور را به عنوان ایران و ایرانی بشناسند کار برای سایر داورها راحت‌تر می‌شود اکنون این سد شکسته شده و اگر کسی واقعا بخواهد و تلاش کند خیلی زودتر از مسیری که من طی ۱۷ سال به دلیل شرایط خیلی متفاوت با الان طی کردم، به آن دست پیدا می‌کند.

ناظمی دعوت از خود و زری فتحی برای قضاوت در جام ملت‌های فوتسال اروپا را اتفاقی بزرگ دانست و افزود: اگر توجه کنید دو نفر از داوران برتری که بالاتر از من قرار گرفتند اروپایی هستند و این نشان دهنده سطح بالای داوران اروپایی است و دعوت از دو داور ایرانی برای قضاوت در مسابقاتشان نشان می‌دهد که چقدر به توانایی ما اطمینان پیدا کردند و ما چقدر توانستیم آنها را قانع کنیم که بتوانیم در مسابقات معتبرشان که با حضور داوران با کیفیت اروپایی برگزار می‌شود، قضاوت کنیم.


دیدگاه شما
دیدگاه ها