ورود / عضویت
تاریخ 1401/12/13 ساعت 13:58

عکس | "خانم گل" فوتبال ایران؛یکی مثل رونالدو!

عکس | "خانم گل" فوتبال ایران؛یکی مثل رونالدو! افسانه چترنور از همان روز اولی که به سمت فوتبال آمد، سختکوش بود و جنگنده. می‌گفت در فوتبال آرزوها سقف ندارند.

یگانه عصاری: با همین عقیده آنقدر جنگید که حالا اگر بگویند یکی از دهه‌ هفتادی‌های موفق ورزش ایران را نام ببرید، نام افسانه چترنور حتما در ابتدای این فهرست خواهد بود. مدافع بود اما تغییر پست داد، در ۱۴ سالگی به تیم‌ملی دعوت شد و هر روز بیشتر از روز قبل درخشید و حالا این دومین بار است که او نام خانم گل لیگ‌برتر را یدک می‌کشد. نامی که می‌گوید مسئولیتش را سنگین‌تر می‌کند. بازیکن تیم شهرداری سیرجان که در بازی‌هایش به زدن یک گل اکتفا نمی‌کند و معمولا پوکر می‌کند، در گفت‌وگو با «جام‌جم» از چگونه فوتبالیست شدن و رسیدن به آرزوهایی گفت که برایش هیچ سقفی ندارند.

خانم گل فوتبال ایران چطور به فوتبال علاقه‌مند و فوتبالیست شد؟
من از ده سالگی ورزش را با بسکتبال شروع کردم و بعد به دلیل علاقه زیادم به فوتبال و مهیا نبودن شرایط تمرینی برای فوتبال در زنجان با فوتسال به ورزش شهر زنجان معرفی شدم و بعد توسط مربی‌ام خانم عسگری به اردوی تیم‌ملی فوتبال زیر ۱۴ سال کشور معرفی شدم.

وقتی فوتبالیست شدی، دوست داشتی شبیه کدام بازیکن باشی؟ الگویت در فوتبال چه کسی بود؟
از بچگی عاشق بازی کریس رونالدو بودم. همیشه تمام بازی‌های او را دنبال می‌کردم و وقتی وارد دنیای فوتبال شدم سعی کردم با الگوبرداری از حرکات تکنیکی رونالدو، آنها را در بازی خودم به کار بگیرم. یکی از این تاثیرات نوع ضربات ایستگاهی من است که واقعا از نحوه زدن ضربات ایستگاهی کریس نشات گرفت و با تلاش و تمرین آن را به کار گرفتم.

و این که چه حسی دارد در ۱۴ سالگی به تیم‌ملی کشورت دعوت شوی ؟
حضور در اردوهای تیم‌ملی برای هر ورزشکاری یک آرزوی بزرگ است. من هم وقتی این فرصت برایم مهیا شد، تمام تلاشم را کردم تا بهترین عملکرد را از خودم نشان دهم.

تو حالا پای ثابت خانم گلی در فوتبال ایرانی. یدک کشیدن اسم خانم گل چه احساسی دارد؟
من مدافع چپ پای تیمم بودم که در لیگ سال ۹۵ با مصدومیت شبنم بهشت که فوروارد اصلی تیم ما بود، به اصرار خانم جهان نجاتی پستم را تغییر دادم، به خط جلو آمدم و به‌عنوان فوروارد تیم شروع به کار کردم. چون تجربه زیادی در این پست نداشتم، تمرینات اختصاصی و ویژه‌ای کردم و از آن سال به بعد هرسال در جدول گل‌زنان جزو نفرات اول تا سوم بودم و ۲ بار هم توانستم خانم گل مسابقات شوم. یدک کشیدن نام خانم گلی مسئولیت مرا بیشتر می‌کند و باعث می‌شود در تمامی ضربات آخر دقت بیشتری به خرج دهی، از تمامی موقعیت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنی و بهترین موقعیت‌ها را برای تیمت خلق کنی.

عکس | "خانم گل" فوتبال ایران؛یکی مثل رونالدو!



شهرداری سیرجان امسال حواشی کم نداشت. از تغییر مربی در هفته‌های پایانی تا اعتصاب برخی بازیکنان.
اگر اشکالی ندارد درباره مسائل حاشیه‌ای صحبت نکنیم.

فوتبال آقایان را دنبال می‌کنی؟ طرفدار چه تیمی هستی؟
بله. استقلال.

بازیکن مورد علاقه‌ات در استقلال کیست؟
مهدی قائدی.

ما در لیگ بانوان قراردادهایی داریم که مبالغ آن به قدری ناچیز است که حتی نمی‌توان درباره آن صحبت کرد. این مساله را تایید می‌کنی؟ قرارداد تو به عنوان خانم گل لیگ چقدر با قرارداد آقای گل تفاوت دارد؟
تفاوت عدد قراردادها در لیگ بانوان و آقایان اصلا قابل مقایسه نیست و این چیزی نیست که فقط در کشور ما وجود داشته باشد. در تمام دنیا تفاوت فاحشی بین قرارداد آقایان و بانوان در فوتبال وجود دارد اما من فکر می‌کنم در یکی دوسال اخیر جهش‌های خوبی در قرارداد بازیکنان رخ داده است. با این وجود اما هنوز در لیگ بانوان، بازیکنان به اندازه زحمتی که می‌کشند، دریافتی ندارند. ما نمی‌توانیم اینها را با هم مقایسه کنیم اما می‌توانیم امیدوار باشیم که این اعداد به هم نزدیک شوند و قراردادهای بانوان رشد بیشتری داشته باشد. مطمئنم که با حرفه‌ای شدن قرارداد بانوان، اسپانسرهایی هم جذب فوتبال بانوان می‌شوند و یقینا عملکردها بهتر و لیگی حرفه‌ای خواهیم داشت.

سقف آرزوهای تو در فوتبال کجاست؟
در فوتبال آرزوها سقف ندارند. هر مرحله آرزوهای مورد نیاز ما، یک مقطع از زندگی ماست.

به عنوان خانم گل فوتبال ایران، با دخترانی که دوست دارند مثل فوتبالیست شوند ولی شاید به خاطر شرایط و کلیشه‌ها،احساس کنند موفق نمی‌شوند و جا بزنند، چه صحبتی داری؟
برای من کلمه «نشد» معنا ندارد. من هم دختری از دل همین جامعه هستم ولی توانستم در مسیر هدف مورد علاقه‌ام با حمایت‌های پدرم قرار بگیرم و از شهری که هنوز هم فوتبال بانوان ندارد، به خانم گلی لیگ‌برتر رسیدم. «نشد» معنا ندارد.

عکس | "خانم گل" فوتبال ایران؛یکی مثل رونالدو!

عکس| واکنش طارمی به مسمومیت دختران ایرانی عکس| نابغه فوتبال ایران رسما قرارداد بست جواب دندان شکن رونالدو به یک پسر بچه عربستانی به خاطر مسی

251 251

منبع: khabaronline-1738955



دیدگاه شما
دیدگاه ها