ورود / عضویت
تاریخ 1401/08/10 ساعت 15:30

رسمی؛ مجوز پخش زنده مسابقات فوتبال زنان صادر شد

رسمی؛ مجوز پخش زنده مسابقات فوتبال زنان صادر شد اخیرا در شبکه‌های ورزشی رادیویی یا برخی سایت‌های خبری و تصویری ورزشی تلاش شده تا بازی‌های فوتبال و فوتسال توسط خانم‌های گزارشگر علاقمند، پخش زنده شود. البته این اتفاق فقط شامل فوتبال و فوتسال نیست و در رشته‌های دیگر مثل هندبال و بسکتبال و والیبال هم علاقمندان می‌توانند گزارش زنده بازی‌ها را دنبال کنند.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از دیدارنیوز گلاره ناظمی، مسئول برگزاری لیگ برتر زنان خبر از پخش زنده دیدار‌های لیگ بانوان در پلتفرم‌های خانگی و تلویزیون‌های تعاملی داده است. او در این مورد به دیدار گفت: «ما مجوز پخش اینترنتی بازی‌ها را البته تحت شرایط خاص برای فوتبال زنان گرفته‌ایم و امیدوارم در این زمینه، باشگاه‌ها، هیات‌های فوتبال استان‌ها، فدراسیون و سازمان لیگ با ما همکاری لازم را داشته باشند.»

با توجه به اینکه در تجربه مشابه رادیویی حال حاضر تنها دیدار‌هایی که در تهران باشد، پوشش داده می‌شود از خانم ناظمی در مورد شهر‌هایی که امکانات لازم برای  پوشش این بازی‌ها را دارند، سوال کردیم. او پاسخ داد: «ما با چند پلتفرم برای پوشش بازی‌ها هماهنگ کردیم و در حال حاضر امکان این را داریم که در شهر‌های تهران، کرج، کردستان، ایلام، اصفهان، بندرانزلی، نیشابور، کرمان و شیراز پخش زنده داشته باشیم.»

از وقتی خانم‌های گزارشگر در رادیو آغاز به کار کرده‌اند تا این لحظه بیشتر بانوان ورزشی نویس در رشته‌هایی که فعالیت داشتند، کار گزارشگری را نیز برعهده گرفتند، ولی برای اینکه بازی‌های لیگ پوشش داده شود به نفرات بیشتری نیاز هست و قرار است فراخوانی برای گزارشگری فوتبال داده شود تا بانوان علاقمند بتوانند پس از پشت سر گذاشتن دوره‌های کوتاه در این زمینه فعالیت کنند. البته به طور حتم این افراد باید اطلاعات اولیه در زمینه فوتبال و داوری آن داشته باشند که البته اشتغال‌زایی برای بانوان نیز خودش یک خبر خوب محسوب می‌شود.

ناظمی در مورد اینکه آیا در این راستا کاری برای حق پخش زنده تلویزیونی انجام شده است، یا خیر؟ گفت: «پخش تلویزیونی مجوز خاص خودش را می‌خواهد. خیلی‌ها از من می‌پرسند که آیا این پخش زنده در پلتفرم‌های خانگی دستاوردی هم برای فوتبال بانوان دارد که باید بگوییم باشگا‌ها می‌تواند جذب اسپانسر مشکلات مالی موجود را بر طرف کنند. همانطور که می‌دانید در حوزه فوتبال بانوان، مشکلات مالی بزرگترین مساله است وحتی باعث شده که ما متاسفانه شاهد انصراف دو تیم همیاری و ذوب‌آهن باشیم.»

مسئول فوتبال بانوان با اشاره به اینکه فوتبال نوپای زنان را با سابقه‌ای ۱۵ ساله  نمی‌توان با فوتبال آقایان با قدمت حدود ۱۰۰ ساله مقایسه کرد، افزود: «ما فعلا مجوز‌های لازم را گرفتیم الان نمی‌توان برآورد مالی جذب اسپانسر و سایر شرایط را خبری کرد، اما باید آرام آرام  پیش برویم. من خیلی آدم خوش بینی هستم و امیدوارم که تا دو و سه هفته آینده شاهد اولین پخش زنده فوتبال بانوان باشیم.»

گلاره ناظمی علاوه بر مدیریت فوتبال در حوزه داوری فوتبال نیز فعالیت دارد، پس از او سوال کردیم که چطور می‌تواند همه این فعالیت‌ها را با هم پیش ببرد، او پاسخ داد: متاسفانه داوری فوتبال برای زنان شغل نیست. در ایران درآمدی ندارد و در حوزه بین المللی هم که ما قضاوت می‌کنیم به دلیل تحریم‌ها عملا پولی دریافت نمی‌کنیم.

او در پایان گفت: ما در دو سال اخیر دو نماینده در فوتبال آسیا داشتیم و امیدوارم که بتوانیم روز به روز در این ورزش پیشرفت کنیم.


پخش زنده مسابقات فوتبال زنان, پخش زنده تلویزیون


دیدگاه شما
دیدگاه ها