ورود / عضویت
تاریخ 1398/05/24 ساعت 11:26

بیان محمودی: گلنوش خسوری می‌تواند در فوتبال ترکیه بدرخشد

بیان محمودی: گلنوش خسوری می‌تواند در فوتبال ترکیه بدرخشد سرمربی تیم زنان ذوب آهن از لژیونر شدن گلنوش خسروی و همچنین مسیر پیش روی سایر زنان فوتبالیست کشورمان صحبت کرد.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از اعتماد آنلاین، زمانی که گلنوش خسروی در سن 14 سالگی به تیم فوتبال زنان ذوب آهن پیوست کسی تصور نمی‌کرد روزی برسد که او تبدیل به جوانترین زن لژیونر فوتبال ایران شود. فوتبال زنان ایران به گفته بازیکنان و مربیان این رشته با مشکل بزرگ عدم پوشش رسانه‌ای دست به گریبان است و همین موضوع امکان پیشرفت را بسیار کاهش داده. بدون پخش بازی‌های لیگ زنان یا بازی‌های ملی اسپانسری جذب فوتبال زنان نمی‌شود و مشکلات مالی و کمبود امکانات حتی تیم با ریشه‌ای همچون ملوان را تا مرز انحلال می‌برد. در چنین شرایطی انتقال گلنوش خسروی به تیم قهرمان لیگ ترکیه نوید ممکن شدن غیرممکن‌ها را به همه زنان فوتبالیست می‌دهد.

خسروی سه فصل بازیکن ذوب‌آهن بود و از نظر بیان محمودی، مربی ذوب‌آهن، از همان ابتدای فوتبال حرفه‌ای پتانسیل بالای خود را نشان داده بود: گلنوش بازیکنی بسیار جوان است که در اکثر رده‌های تیم ملی بازی کرده. او یک هافبک وسط خیلی خوب و باهوش و بافکر و دونده است که قطعاً می‌تواند در لیگ ترکیه هم بدرخشد.

خسروی یکی از چند صد بازیکن فوتبال زنان ایران است که استعداد بالایی در رشد و پیشرفت دارند و در صورت قرار گرفتن در شرایط مناسب می‌توانند به بازیکنان بزرگی تبدیل شوند.

محمودی در ارتباط با دیگر استعدادهای فوتبال ایران گفت: در فوتبال زنان ما بازیکنانی داریم که می‌توانند در تیم‌های طراز اول دنیا بازی کنند، منتها متاسفانه به دلیل پوشش کم رسانه‌ای ناشناخته می‌مانند. اما می‌بینید که وقتی یک یا 2 بازیکن در بازی‌های ملی می‌درخشند، بلافاصله جذب تیم‌های خارجی می‌شوند.

گلنوش خسروی حالا تیتر بسیاری از رسانه‌های ورزشی فارسی‌زبان است و خیلی سریع از دختر 18ساله‌ای که آن گل به‌یادماندنی را در بازی‌های آسیایی به مالدیو زد تبدیل به مطرح‌ترین فوتبالیست زن ایران شد.

محمودی در این‌باره گفت: با وجود پوشش کم رسانه‌ای در صداوسیما با آمدن شبکه‌های اجتماعی اخبار ورزش زنان فراگیر شده است؛ مثلاً انتقال گلنوش در کسری از ثانیه در فضای مجازی پخش شد با وجود اینکه رسانه ملی هنوز به این موضوع نپرداخته است. انتقال گلنوش و مسیری که باز کرده برای خیلی از بازیکنان انگیزه شده است.

حالا 2 هفته است که گلنوش خسروی در ازمیر ترکیه به سر می‌برد و به گفته خودش به همراه تیم تمرین می‌کند. او در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها درباره چگونگی انتقالش به ترکیه و تفاوت فوتبال 2 کشور این‌گونه گفت: واقعیت این است که من سال‌های قبل هم پیشنهادهایی داشتم ولی چون سنم‌ کم بود و نمی‌توانستم این پیشنهادها را بررسی کنم، اهمیتی به آنها نمی‌دادم، اما امسال که 18ساله شدم، تصمیم گرفتم جدی‌تر به این موضوع نگاه کنم.

او اضافه کرد: روزهای اول استرس داشتم، اما مربی تیم علی آلانک و مدیر تیم برهان ایلماز خیلی حواس‌شان به من است. مدام می‌پرسند مشکلی نداری، چیزی نیاز نداری. بازیکنان هم خیلی خوب‌اند. من همیشه یک قرآن پیشم دارم و موقعی که استرس دارم، می‌خوانم. روزهای اول احتیاط می‌کردم که نبینند، اما وقتی فهمیدند من قرآن می‌خوانم، خیلی خوشحال شدند. 2 نفر از آنها گفتند برای ما قرآن بخوان. بعضی‌ها می‌گفتند ما دوست داریم ولی نمی‌توانیم بخوانیم. 2 نفر هم مثل من قرآن می‌خوانند. احساس غربت نمی‌کنم چون از نظر فرهنگی به هم نزدیک هستیم.

گلنوش در ادامه گفت: تمرین‌ها با ایران بسیار متفاوت است. اینجا همه‌‌ چیز با برنامه است. سطح تمرینات خیلی بالاست. خیلی فشار نمی‌آورند و پله‌پله بازیکنان را آماده می‌کنند. در ایران یک هفته مانده به مسابقات بعضی از تیم‌ها بسته می‌شد. تاریخ لیگ را هم مدام جابه‌جا می‌کردند و تیم‌ها نمی‌توانستند برنامه داشته باشند.

به گفته مربیان فوتبال زنان در تیم‌های ملی و باشگاهی فوتبال زنان به خاطر نبود امکانات و نپرداختن به فوتبال پایه استعدادهای زیادی وجود دارند که امکان شکوفایی برایشان فراهم نبوده است. حالا در عصر شکوفایی فوتبال زنان، در شرایطی که فدراسیون جهانی بر پیشرفت در این حوزه تاکید دارد و استعدادهای جوانی همچون گلنوش خسروی در فوتبال ایران ظهور کرده‌اند، آینده روشن است.

سرمربی ذوب آهن با امید به آینده فوتبال زنان گفت: به نظر من آینده فوتبال زنان بسیار روشن است. فیفا تمرکز زیادی بر فوتبال زنان دارد. لیگ منظم‌تر شده و اسپانسرهای بیشتری به سمت فوتبال زنان می‌آیند. حضور بازیکنی مثل گلنوش در یک لیگ خارجی و در یکی از بهترین تیم‌های ترکیه اتفاق بسیار خوبی است و نوید روزهای بهتری را برای فوتبال زنان می‌دهد.

گلنوش خسروی حالا نماینده صدها بازیکن فوتبال و هزاران دختر نوجوانی است که آرزوهای بزرگ در سر می‌پرورانند و دنباله مسیر او را برای ساختن آینده‌ای روشن طی خواهند کرد.

بیان محمودی: گلنوش خسوری می‌تواند در فوتبال ترکیه بدرخشد

گلنوش خسروی, بیان محمودی, ذوب آهن اصفهان


دیدگاه شما
دیدگاه ها