ورود / عضویت
تاریخ 1398/04/17 ساعت 09:32

نمره منفی برای دو سال فعالیت؛

بررسی عملکرد صوفی‌زاده در فوتبال بانوان / نایب رئیس در دسترس نیست!

بررسی عملکرد صوفی‌زاده در فوتبال بانوان / نایب رئیس در دسترس نیست! بررسی عملکرد صوفی‌زاده در فوتبال زنان/ نایب رئیس در دسترس نیست!
نایب رئیس فوتبال زنان پس از گذشت بیش از دو سال فعالیتش نتوانسته انتظارات را برآورده کند و بیشتر دوران مسئولیتش را در سکوت رسانه ای سپری کرده است!

به گزارش فوتبالدخت به نقل از خبرگزاری مهر مهر، لیلا صوفی زاده از اسفند ماه سال ۹۵ به دنبال استعفای الهه عرب عامری و با رأی مجمع، مدیریت بخش فوتبال و فوتسال زنان را در دست گرفت. صوفی زاده که سابقه ورزشی در پرونده نداشت و از کارمندان وزارت ورزش به حساب می‌آید گام در میدان مهم و حساسی گذاشت که حال پس حضور بیش از دو سال، ابهاماتی در مورد عملکرد او بوجود آمده است.

* حذف ملی پوشان به خاطر اعتراض به پرداخت حقوقشان
تیم ملی فوتسال زنان برای دومین بار در اردیبهشت ماه سال ۹۷ بر بام قاره کهن قرار گرفت. ملی‌پوشان در حالیکه در سال نخست قهرمانی در بدو ورود به کشور جوایز نقدی خود را از کفاشیان دریافت کردند حال پس از گذشت حدود یک سال و چهار ماه نه تنها رنگ پاداش را ندیده اند بلکه برخی از بازیکنان به دلیل اعتراض به پرداخت حق و حقوقشان از اردوهای ملی کنار گذاشته شدند.

* سفرهای غیر ضروری
نایب رئیس زنان بارها خبر از پرداخت به موقع پاداش ملی پوشان و افتخار آفرینان داد اما دریغ از عمل به تعهدات! لیلا صوفی زاده نه تنها در گرفتن حق دختران افتخار آفرین ناکام مانده بلکه در چند ماه اخیر ارتباطش را با رسانه‌ها قطع کرده است. وی علاوه بر اینکه در مواقع حساس پاسخگوی تلفن خبرنگاران نیست، از برگزاری نشست خبری که بارها از سوی اصحاب رسانه مطرح شده نیز سر باز زده است. نایب رئیس زنان برگزاری جلسات متعدد خود را دلیلی بر عدم همکاری با رسانه‌ها اعلام کرده است اما هیچیک از سفرهای تیم‌های ملی به مسابقات مختلف را از دست نداده و ظاهراً خروج از ایران و همراهی تیم‌های ملی خللی در جلسات مهمش ایجاد نمی‌کند!


* از دست دادن مربیان سازنده
علاوه بر این حجم بی توجهی به حقوق بازیکنان ملی از دست دادن مربی ارزشمندی همچون شهرزاد مظفر هم صفحه تاریک دیگری در دوره حضور صوفی زاده بر مسند نایب رئیسی زنان به شمار می‌رود. شهرزاد مظفر از جمله مربیان موفق محسوب می‌شود که پس از قهرمانی در آسیا و به دلیل نبود تیم در لیگ برتر و همچنین تعطیلی اردوهای ملی بار چمدان بست و راهی کویت شد. کشوری که به تازگی سودای درخشش در فوتسال زنان را در سر دارد و قصد دارد با سرمایه گذاری و برنامه ریزی بلند مدت و به خدمت گرفتن شهرزاد مظفر به یکی از مدعیان این رشته تبدیل شود. مظفر به راحتی از دست رفت تا فوتسال کویت را آباد کند.

* وعده های نمایشی
نایب رئیس فوتبال زنان در بدو ورودش به فدراسیون بارها وعده حضور مربیان خارجی را در تیم های ملی داد اما ظاهراً این وعده ها جنبه ی نمایشی داشته و نه تنها مربی خارجی نیامد بلکه سرمایه‌های داخلی را نیز از دست داد.

* رواج خشونت در لیگ زنان
رواج خشونت و درگیری در چند ماه اخیر لیگ برتر فوتبال زنان ریشه دوانده در حالیکه در گذشته خبری از خشونت نبود. خشونتی که واکنشی از سوی نایب رپیس نداشت و ظاهراً در ادامه راه باید بیش‌تر شاهدش باشیم.

از دست دادن مربیان شاخص، عدم پرداخت پاداش ملی پوشان، نبود نگاه حرفه‌ای و بلند مدت برای تیم‌های ملی از جمله ضعف های مشهود بخش زنان فدراسیون فوتبال است. از صوفی زاده که عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیز هست انتظار می رفت برش بیشتری برای بها دادن به فوتبال زنان داشته باشد و کارها را بهتر مدیریت کند.

بررسی عملکرد صوفی‌زاده در فوتبال زنان / نایب رئیس در دسترس نیست!


به قلم ساناز سلیمان آبادی / خبرگزاری مهر


لیلا صوفی‌زاده, ساناز سلیمان آبادی, الهه عرب عامری


دیدگاه شما
دیدگاه ها