ورود / عضویت
تاریخ 1398/03/18 ساعت 13:48

دختر فری‌استایل کار ایرانی؛

مریم نعیمی: با یک توپ وارد فری استایل شوید!

مریم نعیمی: با یک توپ وارد فری استایل شوید! خیلی از افراد فوتبال نمایشی را با روپاییزدن ساده یا حتی در غالب رکوردگیری‌ها اشتباه می‌گیرند. این ورزش، یک ورزش رقابتی تن‌به‌تن است. اولین مسابقات فریستایل فوتبال در ایران که در فدراسیون جهانی این رشته ثبت گردید و دارای رتبه‌بندی نیز بود در سال ۲۰۱۵ در اصفهان توسط پرشین بال و آرت فوتبال برگزار شد.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از ایمنا مریم نعیمی، بانوی فری استایل‌کار ایرانی که با یک عزم و اراده قوی توانسته با کمتر از یک سال تمرین در این رشته ورزشی مقام‌های کشوری چشم‌گیری را بدست بیاورد ، عزم و اراده قوی را یک نکته مهم برای شروع فری استایل عنوان کرد. گفت‌وگوی خبرنگار ایمنا با این دختر ورزشکار در زیر آمده است:
مریم نعیمی: با یک توپ وارد فری استایل شوید!

بیوگرافی مختصری از خودتان بفرمائید؟
مریم نعیمی متولد ۷۸ تهران هستم، در حال حاضر یک سال و اندی است که در رشته فری استایل فوتبال (فوتبال نمایشی) فعالیت می‌کنم. از کودکی علاقه خیلی زیادی به فوتبال داشتم اما باتوجه به محدودیت‌هایی که درزمینه‌ی فوتبال زنان وجود داشت و همچنین دور بودن محل برگزاری کلاس‌های آموزشی از خانه، موفق به فعالیت در رشته فوتبال نبودم.
مریم نعیمی: با یک توپ وارد فری استایل شوید!

چه چیزی باعث جذب شما به رشته فری استایل شد؟
تابستان ۹۶ کم‌کم با رشته فوتبال نمایشی آشنا شدم و از اینکه توانسته بودم با رشته‌ای که نیاز به امکانات خاصی برای یادگیری نداشت آشنا شوم، خیلی خوشحال بودم. از پاییز همان سال تصمیم به فعالیت در رشته فوتبال نمایشی گرفتم.
مریم نعیمی: با یک توپ وارد فری استایل شوید!

آیا سابقه حضور در مسابقات کشوری را نیز در کارنامه دارید؟
اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ برای اولین بار در یک مسابقه کشوری شرکت کردم و موفق به کسب مقام سوم در رده آماتور شدم. ‌ حضور در مسابقات کشوری شهریورماه همان سال درنهایت منجر به کسب مقام دوم در اولین دوره از مسابقات زنان شد.
مریم نعیمی: با یک توپ وارد فری استایل شوید!

بنظر شما یکی از مشکلات اصلی و عدیده رشته فوتبال نمایشی چیست؟
فوتبال نمایشی نه‌تنها در ایران بلکه حتی در جهان نیز هنوز رشته کاملاً شناخته‌شده‌ای نیست؛ اکثر قریب به‌اتفاق مردم آن را با فوتبال یا فوتسال اشتباه می‌گیرند. شاید شناخته نبودن این رشته یکی از مشکلات اصلی این رشته باشد.
مریم نعیمی: با یک توپ وارد فری استایل شوید!

چه چیزی باعث افزایش انگیزه زنان هم رشته‌ای شما در ایران می‌شود؟
اوایل تعداد زنان فری استایلر ایران خیلی محدود بود اما در حال حاضر با سرعت به تعداد زنان ورزشکار در این رشته افزوده می‌شود و این باعث خوشحالی من و تمام هم رشته‌ای هایم خواهد بود.
مریم نعیمی: با یک توپ وارد فری استایل شوید!

آیا استقبال از فری استایل مناسب است؟
فری استایل چه در ایران و چه در جهان بسیار نوپاست و فدراسیون جهانی این رشته در سال ۲۰۱۱ تأسیس‌شده است و همان‌طور که قبلاً نیز گفتم این رشته خیلی شناخته‌شده نیست ولی رشته بسیار جذابی است. شروع کردن این رشته خیلی سخت است و شاید دلیل استقبال نه‌چندان مناسب از این رشته مهیج همین موضوع باشد.
مریم نعیمی: با یک توپ وارد فری استایل شوید!

چرا شروع کردن فری استایل سخت است؟
شروع کردن فری استایل اراده و عزم جدی را می‌طلبد و شاید همین موضوع دلیلی باشد تا شروع کردن فری استایل را سخت بدانیم. فوتبال نمایشی همان‌طور که ازنظر اراده شاید سخت به نظر برسد ولی ازنظر امکاناتی با حداقل امکانات و با یک توپ می‌توان شروع به تمرین در این رشته کرد.
مریم نعیمی: با یک توپ وارد فری استایل شوید!

جامعه ایران فری استایل تا چه میزانی در موفقیت فری استایل کاران ایرانی موفق است؟
فری استایل ایران با سرعت وحشتناکی چه در بخش آقایان و چه در بخش زنان در حال پیشرفت است و جامعه ایران فری استایل جامعه قوی است که برای کسی که تمایل به حضور در این رشته را دارد کاملاً ازنظر انگیزشی کمک‌حال وی است.

مریم نعیمی, فری استایل, حرکت نمایشی با توپ, دختر فری استایلر


دیدگاه شما
دیدگاه ها
سلام لطفا یه باشگاه یا مربی خوب بهم معرفی کنید برای فری استایل ?
لطفا یه توپ خوب در این خصوص بهم معرفی کنین
ممنونم