ورود / عضویت
تاریخ 1398/03/14 ساعت 10:07

این تویی که باید به دنیا چیزی اضافه کنی!

مونا یگانگی؛ خبرنگار ایرانی - کانادایی جام جهانی فوتبال زنان

مونا یگانگی؛ خبرنگار ایرانی - کانادایی جام جهانی فوتبال زنان برای اولین بار در جام جهانی فوتبال زنان، فیفا پوشش خبری تخصصی تیم های حاضر در این رقابت ها را به ۲۴ خبرنگار این حوزه واگذار کرده تا پوشش متفاوتی از اتفاقات و پشت صحنه حضور تیم های ملی فوتبال زنان در این تورنمت بزرگ داشته باشد. هر کدام از این خبرنگاران اما داستان ویژه ای دارند. یکی از آن ها مونا یگانگی خبرنگار ایرانی الاصل تیم ملی فوتبال کاناداست که مامور شکار سوژه های جذاب این تیم در جام جهانی است.

داستان مونا را از فوتبالدخت به نقل از سایت رسمی فیفا بخوانید: "دنیا برای تو چیزی کنار نگذاشته، در واقع این تویی که باید به دنیا چیزی اضافه کنی! من سعی کردم تمام عمر با این کلمات زندگی کنم!" این کلماتی است که مونا صحبت های خود را با آن شروع میکند:

در سن نوجوانی پدر و برادرم برای اولین بار مرا با فوتبال آشنا کردند و مادر و خواهرم مشوق های اصلی من در ورزش بودند. عشق به فوتبال برای من به آرامی رقم خورد و کم کم تمام زندگی من به آن وابسته شد. اعضای خانواده من در حوزه پزشکی فعالیت داشتند و به همین دلیل بستر علاقه و تحصیل من در این حوزه بیشتر شد. زمانی که همه این علاقمندی ها با هم آمیخت درک کردم ورزش باعث افزایش نشاط و البته افزایش حس خوب مهربانی است. هنگامی که من به عنوان یک متخصص روانشناسی بالینی وارد فعالیت های بشر دوستانه شدم، تحصیلاتم در زمینه خبرنگاری و پژوهش های ورزشی را هم ادامه دادم.

در طول دهه گذشته، در 16 رویداد ورزشی بین المللی، از جمله پنج بازی المپیک، چندین مسابقات جهانی فدراسیون بین المللی هاکی و جام جهانی فوتبال شرکت کردم . هر رویداد به من تجربیات افزود تا شرایط پیشرفت برای من میسر شود.
مونا یگانگی؛ خبرنگار ایرانی - کانادایی جام جهانی فوتبال زنان

یکی از بزرگترین شانس های من، زندگی در کشورهای مختلف جهان بود. شور، هیجان و عشق به فوتبال نقطه مشترک همه مناطقی بود که در آن زندگی کردم.
زمانی که در یک بیمارستان در بخش دور افتاده از جنوب شرق آسیا کار می کردم، شاهد این بودم که بچه ها با قطعه ای کاغذ توپ میساختند و با آن بازی میکردند و حتی بعضی از آن ها که به دلیل بیماری قادر به بازی نبودند با حسرت زیادی به سایرین نگاه می کردند. این اتفاق جرقه ای بود تا من یک برنامه ترکیب فوتبال به عنوان بخشی از دوره درمان بیماران تهیه کنم. کودکان برای چند دقیقه، بیماری خود را فراموش می کردند و شادی مشترک آنها به شکل عجیبی قابل ملاحظه بود.
مونا یگانگی؛ خبرنگار ایرانی - کانادایی جام جهانی فوتبال زنان

بعدها زندگی، مرا به گوشه ای دیگر از جهان برد و با طرفداران فوتبال سراسر جهان در خیابان های سنت پترزبورگ آشنا کرد. هنوز اشک های شوقم در زمین فوتبال در جریان جام جهانی را فراموش نکردم. این فرصتی بود که فیفا به من داد. کار کردن برای فیفا یک رویا و هدف بزرگ بود و اکنون من اینجا هستم!

فوتبال امروز به یک زبان خاص تبدیل شده ، فوتبال راه ارتباطی مردم است و به جغرافیا ، نژاد ، سن ، مذهب ،جنس و حتی گرایش جنسی محدود نمی شود. البته، کارهای بیشتری باید برای ارتقای فوتبال انجام شود.
مونا یگانگی؛ خبرنگار ایرانی - کانادایی جام جهانی فوتبال زنان

به عنوان یک کانادایی، افتخار می کنم که به عنوان گزارشگر رسمی فیفا به این تورنمنت دعوت شدم تا رویدادهای تیم ملی کشورم در سال 2019 را پوشش دهم. کانادا، رتبه پنجم برترین تیم فوتبال زنان جهان را به خود اختصاص داده و آنها عملکرد قابل توجهی در جام 2015 داشتند.

مونا, مونا یگانگی, خبرنگار ایرانی, تیم ملی فوتبال زنان کانادا, فیفا, جام جهانی فوتبال زنان, جام جهانی 2019


دیدگاه شما
دیدگاه ها