ورود / عضویت
تاریخ 1398/01/31 ساعت 16:28

تمرکز و اعتماد به نفس لازمه کار است

کتایون خسرویار: فوتبال در خون دختران ایرانی وجود دارد

کتایون خسرویار: فوتبال در خون دختران ایرانی وجود دارد سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران گفت: تیم ما با تیم‌های فوق العاده اروپایی بازی کرده و نتیجه را به دست آورده. این تیم از لحاظ روحی و روانی از تیم‌های دیگر آماده‌تر است.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، تیم ملی فوتبال جوانان زنان روز سه شنبه سوم اردیبهشت ماه عازم مسابقات مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا خواهد شد. شاگردان کتایون خسرویار در این مسابقات با تیم‌های کره جنوبی، ویتنام و لبنان همگروه هستند و در نخستین گام در مقابل ویتنام قرار خواهند گرفت.

کتایون خسرویار سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران ظهر امروز در نشست خبری حاضر تا پیش از اعزام به مسابقات، پاسخگوی خبرنگاران باشد.

خسرویار ابتدا درباره وضعیت مالی و اسپانسر تیم اظهار داشت: قبلاً گفته بودم که چرا با وجود رشد فوتبال زنان، هیچ اسپانسری برای این تیم وجود ندارد. قبول دارم که باید ابتدا جایگاه خود را در آسیا تثبیت کنیم تا اسپانسرها نیز برای حمایت پیش قدم شوند. همانطور که فوتسال با قهرمانی در آسیا در حال جذب اسپانسرها هستند ما نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا این اتفاق برای ما هم رخ دهد.

سرمربی تیم فوتبال جوانان در ادامه درباره مراحل آماده سازی تیم ملی خاطرنشان کرد: حدود یک سال و دو ماه است که برنامه‌های خود را آغاز کردیم. در این مدت در دو تورنمنت روسیه و یک تورنمنت ایتالیا شرکت کردیم. دو دیدار تدارکاتی با تیم ملی اردن برگزار شد. از این نظر اتفاق خوبی برای ما بود اما باید بیشتر هزینه کنیم و در تورنمنت‌های دنیا شرکت داشته باشیم.

وی درباره حضور بازیکنان ایرانی- امریکایی تصریح کرد: قبل از شروع اردوها سفری به امریکا داشتم. چهار بازیکن در آنجا داریم که تمرینات اختصاصی خود را پیگیری می‌کنند. متأسفانه سوفیا عسگری به دلیل بیماری ریه دیگر نمی‌تواند ما را در مسابقات همراهی کند اما شرایط ملیکا محمدی، ویدا و کیمیا رعیت پور خوب است و در مسابقات در کنار ما خواهند بود. همان برنامه‌ای که ما در ایران انجام می‌دهیم، فیلم تمرینات را برای آنها ارسال می‌کنیم و آنها طبق برنامه ما پیش می‌روند. تورنمنت‌های سختی را گذرانده ایم و آنها چارچوب تاکتیکی ما را رعایت می‌کنند.

وی درباره ترکیب اصلی تیم ملی مسابقات اظهار داشت: ۲۰ نفر از بهترینهای جوانان فوتبال ایران را در اختیار داریم که از نظر فنی و اعتماد به نفس در شرایط خوبی قرار دارند. رقابت بسیار سنگینی با رقبا خواهیم داشت و با بهترین‌های خود در مسابقات شرکت خواهیم کرد.

وی درباره شانس صعود ایران از مسابقات، تصریح کرد: تیم‌های ملی کره جنوبی و ویتنام را خوب آنالیز کرده ایم. فیلم بازی‌ها را آنالیز و آنها را به بازیکنان نشان دادیم. عبدی و حبیبی نیز در کنار کادر فنی حضور دارند و با آنها توانسته ایم به یک جمع بندی برسیم. فوتبال در خون دختران ایرانی وجود دارد. ما تنها راه را به آنها نشان داده ایم. تمرکز و اعتماد به نفس لازمه کار است. این تیم سختی بسیاری کشیده همانطور که حریفان سختی کشیده اند. باید دید که کدام تیم نتیجه می‌گیرد.

کتایون خسرویار در پاسخ به این سوال که چقدر امید به صعود از تیم خود دارید؟ اظهار داشت: تیم ما با تیم‌های فوق العاده اروپایی بازی کرده و نتیجه را به دست آورده. این تیم از لحاظ روحی و روانی از تیم‌های دیگر آماده‌تر است. ما آماده ایم برای یک کار جدید. چرا که اگر صعود نکنیم دوباره به مشکل خواهیم خورد و تلاش یک سال و دوماهه ما هیچ خواهد شد. این بازیکنان خانواده‌های خود را کنار گذاشته اند و تمام تفریحات خود را نادیده گرفته اند تا در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشند. الان با خود بازیکنان است که چقدر دلشان بخواهد از گروه صعود کنند. در کنار این تیم روان شناس حضور داشته، قبلاً در تیم ما ترس وجود داشت که عاملی برای نتیجه نگرفتن بود اما با حضور روان شناس آنها دیگر نخواهند ترسید.

سرمربی تیم فوتبال جوانان در پاسخ به این سوال که فوتبال زنان ایران چقدر رشد کرده است؟، گفت: از سال ۲۰۰۵ که به ایران آمدم تا سال گذشته، رشد بسیار کمی داشته ایم. البته مربیان و تیم‌های مختلف لیگ برتری حضور دارند اما زمانی که این بازیکنان وارد تیم ملی می‌شوند ما باید به آنها پاس بغل را آموزش دهیم. تیم ملی جای این کارها نیست و ما نباید کارهای پایه‌ای را به آنان آموزش دهیم. مربیان ایرانی باید خودشان را بروزتر کنند. دلیل اینکه ما تا به امروز یکی از تیم‌های قدرتمند آسیایی نشده ایم این است که بر روی کار پایه‌ای خود کار نکرده ایم. پیشرفت کندی داریم. امیدوارم مربیان شروع به یادگیری کنند.



در ادامه ثنا صادقی ملی پوش جوان فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که پیش بینی شما از این مسابقات چیست؟ گفت: چیزی که مشخص است حضور حریفان قدرتمند در این مسابقات می‌باشد. ما نمی‌خواهیم زنگ تفریح باشیم چرا که یک سال و دوماه فوتبال بازی کردیم. در حال حاضر همه چیز تغییر کرده و از همین امروز به بازی روز جمعه خود مقابل ویتنام فکر می‌کنیم.

زهرا خدابخشی نیز ملی پوش فوتبال زنان در پاسخ به این سوال که چقدر به خودباوری ای که مدنظر خسرویار است، رسیده اید، گفت: تقریباً بازیکنان تصمیم خود را گرفته اند تا مزد زحماتشان را در این مسابقات بگیرند. اردوهای خوبی پشت سر گذاشته ایم. کادر مجربی داریم. تقریباً ۸۰ درصد بازیکنان برای حضور در رقابت‌ها آماده اند. بازی نخست ما حکم فینال را دارد. اگر پیروز شویم مطمئناً صعود خواهیم کرد. ذهن بازیکنان بر روی بازی با ویتنام متمرکز است. امیدوارم اتفاقی که باید رخ دهد.

کتایون خسرویار در پایان گفت: برند حریفان برای ما فرقی ندارد و مهم نیست که آنها پوما یا نایک می‌پوشند، مهم این است که ما اعتماد به نفس داریم.

کتایون خسرویار


دیدگاه شما
دیدگاه ها