ورود / عضویت
تاریخ 1397/12/11 ساعت 14:46

سوفیا عسکری بعد از خواهران رعیت

سومین بازیکن آمریکایی در تیم ملی فوتبال جوانان بانوان

سومین بازیکن آمریکایی در تیم ملی فوتبال جوانان بانوان کتایون خسرویار، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان جوانان ایران از حضور یک بازیکن ایرانی الاصل دیگر در این تیم خبر داده است.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از ورزش سه، او این خبر را در حالی در فضای مجازی اعلام کرده است که صبح امروز برای حضور در تورنمنت چهارجانبه روسیه عازم این کشور شده است. تیم تحت هدایت کتایون خسرویار برای حضور در دور دوم جام ملت های آسیا آماده می شود و در نهایت امیدوار است یکی از 8 تیم شرکت کننده در دور نهایی بازی ها باشد که در سال 2019 در تایلند برگزار می شود.

پیش از این و در دور اول جام ملت های آسیا کتایون خسرویار دو بازیکن با ملیت آمریکایی که البته ایرانی الاصل بودند را به اردوی آماده سازی تیم ملی جوانان دعوت کرد و از آنها در بازی های رسمی استفاده کرد. خواهران ویدا و کیمیا رعیت که در تیم های آمریکایی توپ می زنند و در ترکیب تیم ملی فوتبال زنان جوانان ایران هم درخشیدند.

بازیکن جدید تیم ملی فوتبال زنان جوانان ایران هم در آمریکا متولد شده است و ملیت آمریکایی دارد. سوفیا عسکری که در باشگاه گالکسی توپ می زند. او به نظر می رسد در تورنمنت چهارجانبه روسیه این تیم را همراهی خواهد کرد. البته در صورتی که مجوز او برای همراهی تیم ایران از سوی فیفا صادر نشود این بازیکن در دور دوم جام ملت ها همراه تیم ملی فوتبال جوانان زنان خواهد بود. کتایون خسرویار که در آمریکا متولد شده و در باشگاه های آمریکایی و اروپایی بازی می کرده چند هفته پیش راهی آمریکا شد تا در نشست با سوفیا عسکری او را متقاعد به بازی در تیم ملی فوتبال زنان جوانان ایران کند که ظاهرا در این مامویت موفق بوده است. همان طور که اشاره شد او در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از سوفیا عسکری به عنوان بازیکن جدید تیم ملی نام برده است.

به تازگی اما سایت فدراسیون فوتبال هم بیانیه ای را منتشر کرد و از بازیکنان ایرانی الاصل که در خارج از کشور توپ می زنند برای تست فنی در تیم ملی جوانان پسران دعوت بعمل آورده است. البته فدراسیون فوتبال در این بیانیه اعلام کرد هزینه سفر به تهران و حضور در تمرینات آماده سازی تیم ملی جوانان، تیمی که زیر نظر پورموسوی اداره می شود برعهده بازیکن است.

دعوت از بازیکنان ایرانی الاصل که در یکی دو اخیر در فوتبال کشور باب شده در ابتدا با مقاومت هایی همراه بود اما با آمدن کارلوس کی روش به تهران شدت بیشتری یافت و کیفیت بازیکنان دعوت شده کمی فضا را تلطیف کرد. البته باید به این نکته اشاره کرد کیفیت برخی از بازیکنان دعوت شده هم خوب نبود که این ها در ادامه مسیر از اردوی تیم ملی کنار گذاشته شدند.

کتایون خسرویار که در سال 2018 از سوی سایت فوتبال زنان آمریکا به عنوان بهترین مربی الهام بخش انتخاب شده است در گذشته بازیکن تیم ملی فوتبال زنان ایران بوده است. او در سال های اخیر تلاش زیادی برای پیشرفت تیم ملی جوانان داشته است و حالا بزرگترین آرزوی او این است که به همراه ایران یکی از 8 تیم حاضر در دور نهایی جام ملت ها باشد.

بازیکن جدید تیم ملی فوتبال زنان جوانان ایران
سومین بازیکن آمریکایی در تیم ملی فوتبال جوانان زنان


کیمیا و ویدا رعیت، بازیکنان ایرانی الاصل تیم ملی فوتبال زنان جوانان ایران
سومین بازیکن آمریکایی در تیم ملی فوتبال جوانان زنان

کیمیا و ویدا رعیت, کیمیا رعیت, ویدا رعیت, کتایون خسرویار, سوفیا عسکری, بازیکنان آمریکایی تیم ملی فوتبال بانوان


دیدگاه شما
دیدگاه ها